1

Onderwerp: gesmolten marsepein!

Hallo",collega-baksters".
Gisteravond heb ik voor 't eerst twee taarten gedecoreerd met marsepein.Wat een geweldig leuk werk en het resultaat was verbluffend. Een verjaardagstaart voor mijn kleinzoon van twee jaar met een nijntje erop en een taart voor zijn moeder, die gelijk jarig is. Vandaag dus!
De taarten zagen er prachtig uit:marsepein er mooi strak omheen, taarten keurig recht. Ik was stiekem best wel tevreden met mezelf !!
Maar.............Hoogmoed komt ook hier weer voor de val: Toen ik vanmorgen in mijn koelkast de kunstwerken weer ging bekijken, was de marsepein helemaal nat en glimmend en wat erger was: aan t uitzakken!.
Ik heb inmiddels na het lezen op deze site al begrepen,dat dat iets met de temperatuur en/of de luchtvochtigheid te maken heeft, dus niet meer in de koelkast dus. Maar wat dan?
Kun je een marsepeinentaart alleen maar bekleden, als je hem binnen een paar uur opeet of kan ik beter geen botercreme meer gebruiken?
Ik ben vast niet de eerst die dit overkomt, dus ik denk dat er wel iemand met een aardige oplossing is.
Ik wacht met spanning........

Over een uur moet ik paraat staan met de taarten, kan ik er nog iets aan doen? Droogfohnen ofzo?!? (grapje)

Taart maakt gelukkig!

2

Re: gesmolten marsepein!

Het wil wel eens helpen om hem voor de ventilator te zetten (echt waar) Botercr

3

Re: gesmolten marsepein!

Geweldig, ik heb nog een half uur! Voortaan zet ik hem in een kartonnen doos.
Bedankt hoor!

Taart maakt gelukkig!