1

Onderwerp: fondant

Waarschijnlijk een hele domme vraag maar goed.
Ik wil binnenkort gaan beginnen met mijn eerste taartje en nu wil het zo zijn dat mijn vriend niet zo van marsepein houdt.
Nu wil ik heb dus gaan maken met fondant maar ik zie op de webshop staan dat deze uithard.

Nu is mijn vraag: hoe hard word dat? Wordt het veel harder dan marsepein?

2

Re: fondant

Hoi, je hebt verschillende soorten fondant, de een wordt wel hard, de ander blijft soepel, klinkt raar, kauwgomachtig (tenminste zo noemen mijn kinderen het). Ballina blijft soepel, kun je dus wel mooi mee "afdekken" voor evt. figuurtjes zou je een ander soort kunnen nemen. Ik werk zelf heel veel met Ballina, maar dat is mede dat ik nog niet zo heel lang bezig ben en mijn hus nu al gek wordt van al die dozen in de kast :o . Als je echt staande figuurtje enzo wilt maken, kun je beter andere fondant nemen. Maar ik denk dat er nog wel reacties zullen komen, van doorgewinterde medebaksters en dan kijk ik ook mooi even mee ;)
Succes

Ellen

laat de moed niet zakken, lekker blijven bakken

laat de moed niet zakken, lekker blijven bakken

3

Re: fondant

De fondant waarmee ik de taart bekleed (RegalIce), wordt niet heel erg hard. Bloemen, vlinders en andere decoraties die ik van de fondant maak, worden dit dan weer wel. Zijn natuurlijk ook veeeeel kleiner.
Denk dat de hardheid van marsepein en fondant voor OVER je taart, met elkaar te vergelijken is. Figuren niet, die worden van fondant WEL harder.
Succes! Ben benieuwd naar je taart :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014