1

Onderwerp: Krijg mijn taart niet helemaal gaar!

Hallo!
Ik ben bezig met een taart met een bakvorm van 35x35. Heb hem zojuist uit de oven gehaald en hij is wel gaar, maar aan de onderkant niet echt. En hij heeft ca. 2 uur in de oven gestaan! Veel te lang misschien en daardoor is ie dus ook nog eens een beetje droog geworden. Heb wel een lagere temperatuur aangehouden om hem niet te verbranden. Maar dit werkt dus ook niet.
Wie heeft er tips.

Re: Krijg mijn taart niet helemaal gaar!

bij de wat grotere vormen, zoals je nu hebt gebruikt, wordt aangeraden om een heating core te gebruiken, te vinden in de webshop bij de bakvormen

dan komt er nl ook warmte vanuit het midden van de taart

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ah, Cindy; ik kwam dit berichtje ook al bij een andere topic tegen! Wat dacht jij; ik zal er een paar plaatsen; krijg ik zeker antwoord, hahaha!
Ik had dezelfde tip als onze moderator...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

o, ik heb je andere bericht opgezocht en verwijderd, omdat dat toipic over een bakplaat kan en niet over een oplossing om een taart gaar te krijgen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik gebruik een flowernail (wel ingevet) en daarmee wordt bij mij ook de binnenkant goed gaar.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Bedankt voor jullie reactie!
Helaas had ik al een heating core gebruikt. Vandaag maar weer geprobeerd. Dit keer heb ik de oven het eerste kwartier op 150 gr. gehad, daarna langzaam laten oplopen tot 180 gr. En toen de taart bruin werd heb ik er een folie op gelegd.
Taart is nu beter dan gisteren, maar had nog iets meer gaar mogen zijn. Vooral bij de heating core was het nog niet helemaal gaar.
Morgen maar weer opnieuw proberen. Het zal toch een keer lukken?
In de tussentijd sta ik open voor al jullie suggesties.