1

Onderwerp: Stomme bakplaat

Hebben jullie ook zo'n stomme bakplaat in jullie oven? De bakplaat die bij de oven hoort heeft zo'n vijf cm vanaf de rand een soort van trapje met als gevolg dat ik de bakplaat nooit volledig kan benutten en er met mijn verstelbare bakring nooit een grote taart in kan bakken (als jullie begrijpen wat ik bedoel)! Hebben jullie dit ook? Hoe kan ik dit oplossen?

2

Re: Stomme bakplaat

Heb je geen rooster dan?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Nee, die heb ik dus niet....

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

4

Ik weet niet of dat past, maar kan je 'm anders op z'n kop in de oven plaatsen? Dan loopt het wel naar beneden af, maar dat maakt niet uit.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5 Laatst bewerkt door kokkie (29-09-2009 08:00)

@ Bella: ik had hetzelfde probleem; prachtig brede oven maar ook zo'n stomme bakplaat erin, wel roosters maar dat vond ik ook niet echt handig met die ribbels. Heb toen bij de taartwinkel in Beek (ben even kwijt hoe hij heet) een cookiesheet besteld; metalen ding in verschillende maten. Prijs viel mee en heb er veel plezier van!!
@Cindy: misschien oven met alleen bovenwarmte? Misschien heating core gebruiken; een soort megapunaise die je in je vorm plaatst voor je het beslag erin giet; ding wordt ook warm zodat-ie ook in het midden zorgt dat je koek gaar wordt. Volgens mij gebruiken ze hier ook wel eens wat anders; met de zoek-functie even op heating core zoeken!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...