1

Onderwerp: Hoelang van te voren?????

Wie kan me zeggen hoelang van te voren ik een tractor kan maken van cake en fondant?

Mijn neefje wil nl voor zijn communietaart een tractor-taart krijgen :S Nu wil ik eens 3D proberen te gaan maar of het gaat lukken????
Ik moet de dag ervoor ook nog naar de kapper en een 2de taart maken. Dus het zou het makkelijkst zijn al de tractor al klaar was voor die tijd.

2

Re: Hoelang van te voren?????

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met cake zonder fondant, die heb ik al eens een paar twee weken van tevoren gebakken en goed ingepakt in plasticfolie bewaard. De smaak was nog prima! Met vulling erin weet ik het niet.....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Een taart bedekt met fondant of marsepein smaakt na vier dagen koelkast nog prima! De bekledingslaag houdt de taart vers.

4

Ja, ook ik heb wel eens 6 dagen later nog een overheerlijk stuk taart gegeten. Bedekt met marsepein/fondant en gevuld met slagroom en deels mokka. Niks mis mee, na zo'n tijd hoor!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5

nou...bij mij ging de marsepein wel erg zacht worden na 5 dagen..maar dat is denk ik omdat ik hem NIET in de koelkast had bewaard....was ook niet nodig dacht ik zat bbr (met water aangemaakt) in en botercreme...