1 Laatst bewerkt door Desheras (26-09-2009 22:45)

Onderwerp: Mijn eerste echte taart!

Hallo iedereen,

Ik kom al een tijdje op dit forum als gast en heb veel tips en trucs gelezen. Ik maakte wel eens taarten, maar heb nog nooit eerder zulke versierde taarten gemaakt. Dit is dus de eerste echte, had wel last van wat beginnersprobleempjes, maar ik hoop dat de volgende beter lukt.

Ik heb gebruik gemaakt van een heteluchtoven en toen ik na 10 minuten de temperatuur van 130 naar 160 wilde zetten, moest de oven opnieuw voorverwarmen, denk dat het daar fout ging, want de bovenkant werd al snel bijna zwart. Hij is dus niet zo mooi gerezen en ik heb de bovenkant er af moeten snijden. In de fondant zaten ook hier en daar wat bobbeltjes, maar ik heb ook nog geen smoother.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik ga even kijken hoe ik de foto er bij kan zetten...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EA4DU3TV-D.jpg

2

Re: Mijn eerste echte taart!

Ziet er leuk ook voor een 1e. Goed blijven oefenen dan gaat het steeds beter.
Ik verwarm mijn (hele lucht) oven nooit voor en bak op 160 gr. Dan heb je eigenlijk vanzelf de langzaam oplopende temperatuur. Wel doe ik de taart (afhankelijk van de grootte) 5 tot 10 min. langer.
Vaak zit er bij mij ook een bobbel op, die snij ik af gewoon af en daar zie je niets van want de onderkant wordt toch de bovenkant. ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Ohw ja, dat is inderdaad een goed idee! Bedankt voor de tip.

Leuk hoor, blijven oefenen, het gaat steeds beter let maar op!

Groetjes,
Josien

5

Hartstikke leuk voor een eerste, dat strakker komt vanzelf, gewoon bezig blijven en je creaties hier blijven showen !

Groetjes, Conny

6

Mooi hoor, romantisch met die roosjes!

7

mooi hoor die roosjes...

in het begin is het toch je oven leren kennen..

ik ken dat van geen smoother hebben....

succes met de volgende...

Lekker feestelijk rond.....