1

Onderwerp: Bruidstaart vraagjes.

Hallo.

Even een paar vragen.

Wij trouwen op 20-11-2009 en ik ga onze eigen bruidstaart maken. Om safe te zitten vul ik ze met botercreme ( mix) en aardbeien vlaaivulling. Nu zijn dit mijn vragen:

* We verwachten 35 volwassenen en 8 (kleine)kinderen, hoeveel taarten ben ik nodig? Heb ik aan 2 van 25cm doorsnede genoeg? Of zouden jullie zelf voor 3 gaan. Evt kan ik ook 3 van 20cm doorsnede doen.

* Kan ik de taart de avond van te voren af decoreren en dan wegzetten? Hoe zit het met smelten van decoratie? Er komen een paar rozen op.

* Hoe moet ik de taart bewaren? Rond de 15 gr buiten de koelkast of juistin de koelkast?

Bedankt alvast.

2

Re: Bruidstaart vraagjes.

ga je losse taarten maken?
1. een taart van 25 cm is voor 16-20 personen. Ik zou zelf persoonlijk voor safe kiezen en uitgaan van 16-17 stukjes en dan zou je te weinig hebben aan 2 taarten. Dit geldt ook voor 3 van 20, als ik van het gemiddelde 8-12 uitga zou het kunnen maar als je op safe speelt is het te weinig. En nu reken ik de kinderen dus niet echt mee. Als je voor losse taarten gaat zou ik dan voor 3 van 25 kiezen.
2. ja hoor, je kunt de taarten de dag van tevoren maken en bewaren.
3. Met deze vulling kan het en buiten en in koeling. Moeten dan uiterlijk een uurtje voor je ze gaat aansnijden uit de koeling (als je dat doet). Als je ze niet te koud koelt zouden de decoraties daar wel tegen moeten kunnen.

decoraties "smelten" alleen als je ze te koud koelt of als de kamer waar het in staat erg warm is dus als je ze thuis bewaard en het is bloedheet (kachel op 22 graden ofzo) zou ik voor de koelkast kiezen.

3

Ik ga idd losse taarten maken.
Ikmaak ze eind deze maand en vries ze in. We trouwen op vrijdag en wil ze op woensdagavond uit de vriezer in de koelkast zetten zodat ze langzaam ontdooien. Mijn opzet was om ze dan donderdagavond uit de koelkast te halen en de rozen erop te doen. Daarna wou ik ze koel wegzetten ( vast geen probleem in november)

4

het oog wil ook wat he, dus zou zeker meer taart maken dan je nodig hebt. Je kan altijd een stuk nog invriezen of meegeven met iemand die je 's avonds nog helpt met de laatste dingen...

5

Ja dat is idd zo. Zouden jullie verschillende maten doen? Ik heb bakblikken van 20 en 26, geen tussenmaat. Ik zou ook 2 van 26 kunnen doen en 1 van 20.