1

Onderwerp: slagroom

vroeg me af welke merk slagroom jullie gebruiken voor de vulling van een taart, weet ik ook een beetje waar ik naar op zoek moet in de winkel.

groetjes solainge

2

Re: slagroom

euh... gewoon die van C1000? En dan met poedersuiker opgeklopt, volgens recept van ik dàcht Saskia (dutchdecorator).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

gewoon van de aldi/liddl. Ik gebruik klop-fix om het stijver te krijgen. Is tot nu toe altijd goed gegaan.

4

Nou, ik weet niet wat het bij mij is, maarre... Bij mij lukt de slagroom bijna nooit...
Ik denk dat het komt omdat ik zo ongeduldig ben en meteen op de hoogste stand mix... (dom he?)
Het liefst gebruik ik kant en klare slagroom van de Albert Heyn... :O (verwend ding)
Ik heb ook altijd houdbare slagroom van Frische vlag(Lang Lekker) in de kast staan. Altijd handig iets op voorraad! ;)

Ik heb altijd campina, maar dat komt omdat ik begonnen ben met hoge slagroomtaarten en dan MOET je naar mijn mening voor de top ZEKER campina hebben.. \

6

ik heb bij de alberthijn 2 soorten slagroom gekocht friesche vlag langlekker en eentje van euroshopper, is het nou de bedoeling dat ik het in een mengkom doe en het klop met de mixer.

groetjes solainge

7

ik zag ook dat je voor de recepten 250 ml slagroom nodig hebt en de pakken die ik heb gekocht zitten 200 ml. zijn er pakken van 250 ml vindt het anders zo zonde om een extra pak te kopen voor die 50 ml en je kan de rest maar een paar dagen in de koeling bewaren.

groetjes solainge

8

Weet ik niet of er ook van 250 ml. zijn. Maar dan toch 'n beetje minder slagroom ertussen?? Wil je toch de juiste hoeveelheid gebruiken, kun je de overgebleven slagroom zo invriezen in bij voorbeeld 'n ijsblokjeshouder. Dan kun je die nog gebruiken voor in de koffie, of warme chocomel of bovenop vla of zo. Gaat prima.

Enne ik koop altijd de goedkoopste slagroom, klop fix erin en het is prima. Ik klop slagroom wel met de mixer want dat gaat beter als in zo'n machine vind ik.

9

euh..kweenie, maar de slagroom hier zit in van die plastic bekertjes, en zijn standaard 250 ml?

Erika

10

chokoala schreef:

euh..kweenie, maar de slagroom hier zit in van die plastic bekertjes, en zijn standaard 250 ml?

Erika

Hahah kijk maar eens goed, staat echt 200 ml op.......

11

Klein tipje van mij.. het lukt altijd

Ik heb mijn taartjes ook altijd gevuld met slagroom is altijd lekker.
Bij dirk koop ik van Neme ook 250ml .
Doe er in 1 zakje vanille suiker en 1 grote eetlepel poedersuiker(gezeefd) en  klop-fix van oetker 1 zakje is voldoende,
maar ik doe er voor de vastigheid nog een kwart zakje erbij.

Ik klop het au-bain marie een grote lage pan met koud water met ijsblokjes erin
om het extra koud te houden tijdens het kloppen en een(koude) beslagkom erin.
En oook ik heb niet altijd geduld dus ik begin op de hoogste stand totdat het al ietsje steviger(kleine golfjes) en daarna op een lage snelheid verder totdat het bol staat.

hoop dat er wat aan hebt.
bij zoeken op onderwerp kan waarschijnelijk nog meer tips vinden
succes

12

Ok dames, ik zet nog een keertje mijn recept:

per 100 ml room (minstens 30% vetgehalte) 1 soeplepel fijne suiker
opkloppen en als je ziet dat hij stijf is, niet tot op het einde kloppen, de rest met de hand kloppen, doen voel je de slagroom beter aan.

- geen poedersuiker gebruiken want dan wordt de room sneller slecht
- merk maakt niet zoveel uit WEL het vetgehalte
- room uit de koelkast halen en direct gebruiken
- geen klop klop ofzo bijvoegen!!!!

En nu maakt iedereen een lekker slagroomtaartje!
Veel succes!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

13

Ik gebruik meestal Zaanse Hoeve van Albert Heijn, volgens mij zijn die altijd 250 ml, of ik doe het verkeerd. Ik heb er iig nooit problemen mee, gaat altijd perfect. Niet al te snel mixen, maar echt zacht is ook niet nodig. Als het bijna klaar is dan ga ik zachter mixen en kijk ik wanneer het goed is. Ik gooi er meestal 6 scheppen suiker in (behalve als ik het meng met andere dingen, maar voor alleen slagroom is het lekkerder) en geen klop-fix.

Gaat altijd goed

14

zes scheppen suiker?? oeps..... ik doe in 'n 200 ml bakje 2 suikerscheppen erin....... maar ieder heeft natuurlijk 'n andere smaak.

15

Neeltje schreef:

zes scheppen suiker?? oeps..... ik doe in 'n 200 ml bakje 2 suikerscheppen erin....... maar ieder heeft natuurlijk 'n andere smaak.

dat vindik ook voldoende, een soeplepel per 100 ml, anders wordt het te zoet, maar inderdaad indereen zijn ding ...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

16

Melkan uit de koeling, is heel snel klaar en ik gooi er dan klop fix doorheen voor de stevigheid. Heb ook wel eens die van aldi gehad, drama, werd helemaal niks. Met melkan succes gegarandeerd (lijkt wel een slogan)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

17

Ik gebruik meestal Zaanse Hoeve van AH of het eigen merk van AH. Als vulling voor taart gebruik ik wel de verse (vind ik lekkerder hiervoor), die is 250 ml. Ik klop het alleen met poedersuiker, eigenlijk geen idee hoeveel, gaat op gevoel.
Om bijv. te gebruiken in een quiche of warme gerechten, gebruik ik ook wel de houdbare slagroom van Euroshopper, die is 200 ml.

Groetjes, Tamara
Nieuwsgierig naar mijn taarten? Ze zijn hier te vinden.