1

Onderwerp: Mixer-probleem

Om niet meer met de hand te hoeven mixen heb ik een aantal maandjes geleden een Bomann-mixer met kom gekocht. Ideaal dacht ik. Als ik 'm aanzet gaat de mix vrij snel al tegen de rand van de kom zitten. En wordt het dus niet gemixt. :nooo Kapsel is daarom ook nooit zo hoog. Bij de botercr

Groetjes Janny

2

Re: Mixer-probleem

De mixer op standaard die ik heb heeft dat ook een beetje, voor zover ik weet moet je altijd met een spatel langs de randen af en toe? of in ieder geval in de gaten houden...

Ik gebruik de " Tank Kenwood http://hondenhuys.nl/forumsmilies/s32.gif"en die is al zeker 25 jaar oud en is van mijn moeder geweest.
Als ik begin zet ik hem niet meteen op full speed maar zet hem trapsgewijs een standje hoger en heb dat probleem die jij beschrijft niet, tenzij je de kom t

Arnhems Meisje 2008

4

Ik heb onlangs de Kenwood Patissier gekocht (ben nog maar net begonnen met uitproberen/decoreren, maar bak al wel langer) en hier zit een erg fijne kom bij. Inderdaad eerst wat langzamer mixen, omdat een mix in het begin wat stijf is en zodat niet direct de mix naar de zijkanten wordt geduwd en daarna de snelheid opvoeren.

Er blijft altijd wel iets aan de randen zitten, maar dit kun je niet voorkomen en je zult dus altijd een keer moeten schrapen tussentijds. Maar bij de Patissier is dit minimaal.

Hoera! Het is vandaag!

5

Wat ik altijd doe met de biscuitmix, is eerst alles met een garde (met de hand) vermengen zodat het al een vloeibaar geheel is. Dan met de mixer (ik heb een Clatronic) gewoon 10 minuten mixen en dat gaat supergoed. Mijn mixer heeft het probleem dat 'ie anders de mix die op de bodem ligt niet meemixt.

Bij het mixen van botercr

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)