1 Laatst bewerkt door Gijsje (25-09-2009 08:43)

Onderwerp: karamel/mars mousse

Ik heb hier een overheerlijk recept voor karamel/marsmousse, kan prima als vulling worden gebruikt maar is ook gewoon lekker als toetje!

benodigheden:

200 g marsrepen in stukjes
25 ml melk of water
3,5 dl slagroom
1 eiwit

Doe de marsrepen met melk of water in een vuurvaste kom en zet deze in een pan met heet water. Roer tot ze zijn gesmolten. Zet de kom 10 min koud weg;roer af en toe.

Klop de slagroom stijf. Roer een lepel slagroom door het karamelmengsel om dit wat lichter te maken en spatel de rest van de slagroom erdoor. klop in een andere kom het eiwit net stijf. Spatel het eiwit door de mousse.
Giet de mousse in een bakje en laat het een aantal uren opstijven.

Smakelijk!

Groetjes Bertie

2

Re: karamel/mars mousse

lijkt me heerlijk maar het klinkt wel als  of tanden ervan uit je mond gaan vallen. wat opzich natuurlijk best charming kan zijn. ik ga het een keer proberen, maar als toetje met iets fruitigs erbij.

bedankt susy

3

Van alleen het lezen al ben ik 3 kg aangekomen, maar ik ben wel erg benieuwd. Ik ga 't eens een keer uitproberen. Bedankt voor de tip.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Ik had dit een keer gemaakt met milkyway door die in stukjes in de slagroom te doen en dan het geheel op te warmen/te laten smelten.... en dan weer af te laten koelen. Dat duurt dus een eeuwigheid! En de slagroom was nadien niet echt lekker meer op te kloppen.

Dus bedankt voor de tip, dit lijkt me een veel beter idee!
Enne, is inderdaad mierzoet!! Maar ja, je zult maar verslaafd zijn aan milkyway... zoals de bruid die 'm in de taart wilde. Daarom gecombineerd met een laag cappuccinobavarois, een heel volwassen combinatie!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

Ben ook net een klein kind......het water loopt me in de mond!!!!!

6

Is echt HEERLIJK als je het nog warm over vanille ijs giet (en meteen opdient natuurlijk).

7

Cakes by Petra schreef:

Ik had dit een keer gemaakt met milkyway door die in stukjes in de slagroom te doen en dan het geheel op te warmen/te laten smelten.... en dan weer af te laten koelen. Dat duurt dus een eeuwigheid! En de slagroom was nadien niet echt lekker meer op te kloppen!

als je er een zakje klopfix (of ik heb er een keer 2 zakjes ingedaan) en dan gaat kloppen met de mixer, krijg je hem mooi stijf.
succes

Groetjes, Ilse

8

kan ik ipv verse eiwit maringue poeder bijdoen?????

9

Je moet het eiwit stijfkloppen en er dan voorzichtig door heen spatelen, ik weet niet of dat dit ook kan met merinque poeder.

Groetjes Bertie

10

Ja hoor, van het merenguepoeder een eiwit maken volgens de gebruiksaanwijzing (meestal wat van het poeder mengen met water en even laten staan). Dan opkloppen als een gewoon eiwit :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

oude topic zie ik, aar ik heb deze geprobeerd, en het werd bij mij heel dun. werd geen dikke gebonden mousse. enig idee wat ik verkeerd heb gedaan?