1

Onderwerp: gekleurde koekjes

hoi meiden,
in de walzkids gids stond een leuk idee, gekleurd koekjesdeeg! Een onwijs leuk idee natuurlijk voor de regenachtige middagen die ons nog tegemoet komen.
Nu is mijn vraag, ik heb kleurstof van Wilton, kan ik dat hiervoor gebruiken of is dit uitsluitend voor marsepein?
groetjes Jacqueline

2

Re: gekleurde koekjes

Nee hoor, kan prima!!!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

sjacal schreef:

hoi meiden,
in de walzkids gids stond een leuk idee, gekleurd koekjesdeeg! Een onwijs leuk idee natuurlijk voor de regenachtige middagen die ons nog tegemoet komen.
Nu is mijn vraag, ik heb kleurstof van Wilton, kan ik dat hiervoor gebruiken of is dit uitsluitend voor marsepein?
groetjes Jacqueline

heb je ook een voorbeeld , wat is Walzkids trouwens? http://hondenhuys.nl/forumsmilies/weet_niet.gif

Arnhems Meisje 2008

4

walzkids is een webwinkel voor kinderspeelgoed en kleding, en ik heb geen voorbeeld. Ik vermoed dat het gewoon koekjesdeeg met een kleurtje is.
Dus mijn idee was om dat met de kleuren van wilton te doen, weet alleen niet of het nog heel veel afgeeft nadat je het deeg gekleurt hebt. Ik zag al wel hier op het forum regenboogcake maar daar kom je met je handen niet meer aan.

groetjes jacq

5

Als het eenmaal door je deeg zit is het net als bij marsepein e.d. Dan kan je het dus gewoon bewerken zonder dat het nog afgeeft. Alleen als je de kleurstof erdoor kneed komt het wel aan je handen, maar meestal was je dat er ook makkelijk weer af door het vet in je deeg. Dan hecht het niet zo aan je handen nl.

If life gives you lemons, make lemoncurd.