1 Laatst bewerkt door Sofia (24-09-2009 08:14)

Onderwerp: Smeu

Ik wil graag dit lekkere recept voor sme

2

Re: Smeu

Dat ziet er geweldig lekker uit. Ik ben volop aan het experimenteren met een lekker recept voor cupcakes, en deze ga ik zeker proberen!

Tot nu toe heb ik het reccept van Nigella gebruikt, niet die van de site, maar uit een kookboek. Dat wijkt iets af...

Hoera! Het is vandaag!

3

klink errug lekker, op de foto zie ik volgens mij nog iets op de cc, klopt dat? en zo ja wat is het??

Ik ga ze vast een keer proberen want chocola doet het bij mij altijd goed ;)

4

@ Suzan, volgens mij is het abrikozenjam ;)

5

Nee meiden; het is geen abrikozenjam maar [i]sinaasappelcr

6 Laatst bewerkt door Hippe Cake (25-09-2009 16:49)

heb je recept geprobeert maar bij mij zijn de over de vorm heen gerezen, totaal mislukt dus :( maar ga het zo nog een keertje proberen! Misschien toch iets teveel bakpoeder ofzo....

Heerlijk Sofia !!!

Plaats ze ook op KF :lol:

8

Hippe Cake schreef:

heb je recept geprobeert maar bij mij zijn de over de vorm heen gerezen, totaal mislukt dus :( maar ga het zo nog een keertje proberen! Misschien toch iets teveel bakpoeder ofzo....

Jammer dat ze over de vorm heen rezen. Het ligt niet aan de bakpoeder. Je moet de vormpjes minder vol vullen: voor de helft. Dan moet het goed gaan. ;)

Ik heb ze vandaag trouwens nogmaals gemaakt. Deze keer met een topping van Swiss meringue botercr

9

Tangermoslima schreef:

Heerlijk Sofia !!!

Plaats ze ook op KF :lol:

Dank je wel voor je compliment. Ze zijn ook echt heerlijk. Ik ga ze binnenkort voor de verloving van mijn zusje maken. *)

10

nog een keertje maar nu zijn ze een stuk minder hoog :S dus volgende keer ietje pietsje meer bakpoeder, is echt fine tunen hahaha

11

whouw ziet er goed uit! Ik gebruik altijd een ijslepel en die schept pecies genoeg beslag, dus daar ligt het niet aan volgens mij, probeer het gewoon nog een keer! Want ze zien er zo lekker uit die van jou!

12

Hoi Sofia,

Ik heb net voor de derde keer geprobeerd cupcakes te maken en ditmaal met jouw recept. Alleen zijn ze bij mij nauwelijks gerezen... Maar de smaak is heerlijk! De volgende keer probeer ik iets meer bakpoeder.

Hoera! Het is vandaag!

13

Hippe Cake en Petra1979: en?...en? Is het nog gelukt? Ik ben wel benieuwd...

Wat betreft de bakpoeder: ja, ieder theelepeltje is weer anders; de ene wat groter dan de andere. De eerste keer dat ik ze maakte had ik ook wat teveel gedaan hihi... maar nu weet ik de juiste hoeveelheid.

Maar de smaak is zeker heerlijk! :P

14 Laatst bewerkt door Petra1979 (11-10-2009 18:13)

Nog niet weer geprobeerd, maar wel vandaag cc's gemaakt met de amandel wondermix. Qua smaak en structuur tot nu toe favoriet!

Heb trouwens vandaag ook de lemoncurd gemaakt volgens het 2e recept van het forum. Nog niet verwerkt in een taart, maar wel de pan uitgelikt (sorry, figuurlijk bedoeld) en errug lekker...

Hoera! Het is vandaag!

15

Een andere keer dan. Die cc's met amandel wondermix lijken me ook heerlijk inderdaad!

En ja: de lemoncurd volgens het tweede recept is inderdaad verrukkelijk en ook erg makkelijk te maken.
;)

16

Ik heb ze zojuist gemaakt en moet zeggen ze zijn overheerlijk, heb ze niet eens laten afkoelen om te proeven :P

Vele en lieve groetjes Nicole

17

Nicole: jaz

18 Laatst bewerkt door nicole th (16-10-2009 18:44)

Sofia schreef:

19

Ik wil deze graag maken ,heb alleen zelfrijzend bakmeel in huis.
Kan ik die ook gebruiken en heb ik dan ook genoeg aan 80 gr zelfrijzend bakmeel?

20

nicole th schreef:
Sofia schreef:

21 Laatst bewerkt door Sofia (29-10-2009 09:53)

sharpei: goeie vraag. Je hebt in dit recept echt heel weinig bakpoeder nodig. 3/4 theelepel. Ik heb ze nog nooit met zelfrijzend bakmeel gemaakt.

Je zou het gewoon kunnen proberen en dan natuurlijk die bakpoeder weglaten. Ik denk wel dat je dan de cupcake papiertjes maar voor de helft moet vullen, voor het geval ze te erg gaan rijzen. Probeer het gewoon zou ik zeggen.

22 Laatst bewerkt door Hippe Cake (29-10-2009 11:06)

Sofia schreef:

Hippe Cake en Petra1979: en?...en? Is het nog gelukt? Ik ben wel benieuwd...

Wat betreft de bakpoeder: ja, ieder theelepeltje is weer anders; de ene wat groter dan de andere. De eerste keer dat ik ze maakte had ik ook wat teveel gedaan hihi... maar nu weet ik de juiste hoeveelheid.

Maar de smaak is zeker heerlijk! :P

Ik heb het geloof ik 3x geprobeerd maar ze blijven wel erg laag dus ik ga het gewoon net zo lang proberen tot het lukt :D

23

Sofia schreef:
nicole th schreef:
Sofia schreef:

24

Hippe Cake schreef:

Ik heb het geloof ik 3x geprobeerd maar ze blijven wel erg laag dus ik ga het gewoon net zo lang proberen tot het lukt :D

Jammer dat het niet wil lukken! Maar wat bedoel je precies met "erg laag"? Met bovenstaand recept blijven de cupcakes laag zodat je er een toef op kan spuiten. Ze krijgen geen bolling zoals op de foto hieronder:

http://www.meneba.com/passage/nl/cms.nsf/v9906/Passage_Icons175x130/$File/chocolade+muffins_vierkant.jpg

Als je de cupcake papiertjes voor de helft tot 3/4 vult komen ze tot het randje van de cupcakes, zoals op onderstaande foto:

http://images.smulweb.nl/recepten/1365709/low_res/1_dark_chocolate_cupcakes_11.JPG.jpg
Zien jouw cupcakes er niet zo uit als de onderste foto; dan moet je de cupcake papiertjes wat meer vullen. Succes volgende keer. ;)

25

nicole th schreef:

Ze noemen deze cupcakes choclat heaven!!! :lol:

Echt super dat ze jouw lukken en smaken. Bij ons zijn ze ook favoriet!!! :9 choclat heaven hihi... zo ga ik ze voortaan ook noemen. ;)

Berichten [ 1 tot 25 van 28 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren