1

Onderwerp: Taart opnieuw bekleden?

Hey!

Ik heb me vandaag voor het eerst gewaagd aan een vierkante taart. Niet zo heel handig aangezien hij nog weggegeven moet worden ook, hihihi! Maar goed, roosjes in elkaar geknusteld: Ging weliswaar ook prima voor de eerste keer. Bakken: geen probleem. Zelf een enorme (lees ENORM) berg marsefond gemaakt: Op lamme armen na, ook geen rpobleem voor de eerste keer. Maar toen... Had gelukkig een mini taartje van 10 x10 ernaast staan om op te oefenen. Allemachtig wat was dat schrikken zeg. Ging me echt even slecht af, terwijl ik dacht dat ik dat wel even zou doen. In allerijl hier op het forum gezocht en daarna 15 x een you tube stukje bekeken hoe het nou het makkelijkst moest gaan. En geloof het of niet, hij ging er gewoon in een keer goed om- en overheen, joehoe! Maar goed, de vraag van vandaag eindelijk: Ik vind het zo zonde van mijn oefentaartje, is het mogelijk om de fondant er weer af te halen en opnieuw te bekleden?
Het antwoord is niet eens zo belangrijk, ik ben al zo vreselijk trots op mezelf dat ik gewoon een vierkante taart heb bekleed, hahahah! Die kan mijn schoonzus met trots wegeven!

Groetjes Marieke

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

2

Re: Taart opnieuw bekleden?

Jawel hoor, je kan het alleen niet meer gebruiken als je hebt afgesmeerd met botercreme, dat zit dan op je lap marsefond..
Voorzichtig er af halen, eventueel nog even netjes afsmeren erna en weer opnieuw bekleden..
Succes!