1

Onderwerp: extra witte marsepein of whitener

Ik moet  een witte  bruidstaart van van marsepein maken maar kan ik dan het beste extra witte marsepein kopen of gewone marsepein en een whitener?? :/ wat is jullie ervaring en als ik nou de whitener koop hoeveel heb je daar voor nodig??(verhouding marsepein /whitener)

Ik hoor graag van jullie

Angelz

Re: extra witte marsepein of whitener

Ik gebruik tegenwoordig de whitener. Weet ff niet welke verhoudingen ik doe, maar je hebt maar een klein beetje nodig om het wit te krijgen. Gaat heel snel en makkelijk vind ik. Omdat je het toch moet kneden voor je het uitrolt is dat net zo makkelijk als kant en klare witte marsepein.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

3

Witte marsepein! Ik vind dat je juist best veel kleurstof nodig hebt om het mooi wit te krijgen. Dat is op zich niet zo erg, maar ik vind dat de structuur van de marsepein dan erg verandert. Bij voorgekleurde is dat stukken minder.

4

ik kies dan voor witte marsepein of marsefond om wit te krijgen. Ik vind wit kleuren zelf helemaal niks en ik heb altijd heel veel kleurstof nodig en de voorgekleurde werkt gewoon prettiger.

5

Ik heb net voor het eerst de whitener gebruikt en ik vind het een geweldig produkt. Net als eerder gezegd, je moet t

Ik voel me een beetje kiezel...

6

Bedankt voor de reacties maarre... het is nu twee tegen twee. weet nu nog niet wat ik moet doen.... :/ Denk dat ik het gewoon maar ga uitproberen thanx!! :-)

7

Ik heb witte kleurstof van Americolor. Het wordt wel wit, maar ik vind dat je best veel nodig hebt. Daardoor wordt de marsepein heel plakkerig. Persoonlijk vind ik voorgekleurde marsepein makkelijker werken.

8

Ik zou ook voor de extra witte marsepein gaan. Ik heb ook de whitener, en er moet echt wel veel van in voordat het wit wordt. En als het dan eindelijk wit is, is de structuur van de marsepein helemaal niet fijn meer, die wordt er heel droog en brokkelig van.

Groetjes Laura!

9

Witte mp is niet zo lekker, de blanke waar je kleurstof door doet ook niet meer zo... Maar als ze echt per se witte mp willen dan zou ik ook voor de kant en klare gaan.
Ik meng de witte mp zo wie zo nog met blanke mp omdat ik de smaak echt niet zo lekker vindt.

10

De reden dat ik voor de witte kleurstof ben gegaan is deze: soms vind ik een cremekleur (basiskleur van de marsepein) beter bij het ontwerp of de overige kleuren passen. Door het witte ook als een "kleur" te zien, kan ik dus steeds alle kanten op en hoef ik een stuk mp niet dubbel te kleuren (eerst wit, want als je het koopt is het ook gekleurd met een kleurstof) en dan nog bijvoorbeeld blauw. We krijgen al genoeg kleurstoffen binnen met deze hobby toch?

Ik voel me een beetje kiezel...