1

Onderwerp: Idee

Hoi allemaal,

Een vraagje: Ik moet voor half oktober een taart maken voor een man. Het onderwerp is voliere. Enig idee wat ik zou kunnen doen?

Ik heb al gegoogled, maar kan niks bruikbaars vinden.

Hopelijk weten jullie iets.

Groet,

Sandra

2

Re: Idee

misschien maken zoals een tiara hoewel dat wel erg breekbaar is

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

3

Een wondermold vorm met vogeltjes erop puzzelen en dan streepjes eroverheen?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Verhuisbericht: dit is wel bakken voor iemand anders maar ideetjes opdoen is leuker bij taartdecoratie algemeen ;)

dus move----> taartdecoratie algemeen

5

Dames,

Bedankt voor de idee

6

maar moeten de tralies er persee voorzitten??? mogen het niet de vogels zijn die hij of zij er in heeft?? dan is het misschien makkelijker, misschien kan je een bepaald soortje namaken? en natuurlijk een beetje vogelvoer hahaha

7

Vogeltje boetseren en dan een 'kooi' van carameldraden eroverheen.
(een schaaltje op z'n kop en dan 'draadjes' caramel eroverheen en dan hard laten worden. over vogeltje heen zetten)   als je begrijpt wat ik bedoel   :/

8

Hoi Marieke,

Daar zat ik ook aan te denken. Of het wel mooi is. Want de tralies komen dan over de vogels heen.

Hoi Poortje,

Goed idee, alleen is dat sterk genoeg om te vervoeren?

Groet,

Sandra

9 Laatst bewerkt door Poortje (22-09-2009 07:05)

anders vervoer je dat over het schaaltje en zet het erop als de taart staat.

ik zie net dat je niet zelf de taart wegbrengt. Tja, dan weet ik niet of je dat diegene kan toevertrouwen.

10

Ik zou niet voor tralies kiezen, maar gewoon voor heel veel verschillende vogeltjes. Op een wondermold wordt dat wel mooi ruimtelijk. Ben erg benieuwd, wel showen he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

11

Hoi Annemiek,

Tuurlijk ga ik hem showen. Ik heb intussen ook zelf zitten denken en heb wel een leuk idee. Ik moet alleen nog heel goed nadenken of het niet te ambitieus is.

Zeg nog even niks, laat jullie verrassen.

Groet,

Sandra

12

misschien als je gaas maakt (zoals een tiara) en hiermee de zijkant van de taart bedekt, klein beetje boven de bovenkant laten uitsteken, en een 3d vogel bovenop? Das in elk geval niet heel erg breekbaar, en het valt niet op als er een stukje afbreekt wanneer je de bovenkant grillig maakt (beetje vaag omschreven misschien) Ben benieuwd naar t resultaat!

13

Hoi Kaatjetaatje,

Ook een heel goed idee, zeg!! Misschien nog wel beter als die van mij. Ik neem hem zeker mee in mijn beslissing.

De taart is voor 16 oktober, dus nog even geduld voor het eindresultaat.

Groet,

Sandra

14

ben benieuwd, maar nog even geduld hebben dus ;)