1 Laatst bewerkt door manika (08-04-2007 14:18)

Onderwerp: Wat voor vorm voor barbie taart ?

Hoi,

Nu krijg ik net een leuke uitdaging om een echte barbie taart te maken !!!!!!!

Maar heb ik nu die wonder molt van de webshop nodig ? Of kan je het met een tuldband vorm maken ? Met een tulbandvorm lijkt mij dat het rondje te groot is en dat de pop erdoor heen zakt.

Wie kan me advies geven ? Oh ja nog een vraag, als je de wonder molt van de webshop koopt kan je daar ook een barbiepop in zijn geheel in het midden zetten dus met benen en al ? Want ze willen dat hun dochter na de taart met de barbie kan spelen.
Hoe hoog wordt het ongeveer als je het in zo'n wonder molt hebt gebakken ? En hoeveel personen kunnen er van eten ?


Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2 Laatst bewerkt door tom poes (08-04-2007 16:23)

Re: Wat voor vorm voor barbie taart ?

Een tulbandvorm bovenop een gewone ronde taart, evt wat bijsnijden, moet wel genoeg hoogte geven. En je hebt ook van die barbies met relatief kortere benen t.o.v. het lijf!
Zie de how-to op deze site verder, dan gaat het vast lukken!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Re: Wat voor vorm voor barbie taart ?

Als je bij de howto's op deze site en dan bij Projecten kijkt, zie je dat Inge daar een howto laat zien van een barbie in een tulbandvorm. Dus dat lukt prima :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Wat voor vorm voor barbie taart ?

Je kan bij ikea ronde beslagvormen kopen. Als je dan in je bakplaat van de oven biscuit maakt, dan heb je een groot vierkant biscuit.
Deze snij je in repen.
In de ronde kom leg je plastic folie tot ver over de rand.
Je bekleedt de binnenkant van de kom met 1 laag repen biscuit, goed laten aansluiten op elkaar. Dan smeer je een laag stevige slagroom over de repen en evt wat vruchtjes, niet teveel. (mag niet te nat worden)
Dan weer een laag met repen biscuit en weer slagroom , zo ga je verder tot de kom vol is. Wel de bovenkant plat houden .
Als je klaar bent  met de restant folie dichtmaken en ongeveer 20 minuten laten staan.
In de tussentijd maak je de marsepein klaar en decoratie naar keus.
Dan folie openen en een rond plateautje erop, vasthouden en omdraaien.
Dan alle folie verwijderen en je hebt een hle mooie ronde rok.
Deze bekleed je met marsepein steekt het poppetje erin en je prinses is bijna klaar.
Dit kan haast niet fout gaan Succes