1 Laatst bewerkt door miekpiekje (21-09-2009 11:43)

Onderwerp: Hoge cupcakes...hoe te maken?

Ik wil voor morgen cupcakes bakken maar dan wil ik graag zo'n muffinvorm...tja hoe leg ik dit uit...het moet dus geen platte cupcake worden die tot de rand van het papiertje komt maar er moet dus zo'n bergje opzitten.
Heb ik dan een ander recept nodig of moet ik dan meer bakpoeder gebruiken?
ik heb even een voorbeeld geplaatst...zo wil ik ze dan hebben :D
http://blogs.discovermagazine.com/cosmicvariance/files/uploads/muffin2.jpg

2

Re: Hoge cupcakes...hoe te maken?

In principe gewoon meer deeg in het papiertje doen. :Y

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Ik denk dat het handiger is een muffinrecept te gebruiken. Daar krijg ik in ieder geval altijd bergjes van (verhoudingen zijn iets anders dan bij cupcakejes). Ik vul tot 3 kwart. Dan komt er vanzelf een bergje. Weer niet te veel vullen want dan loopt het over je muffinvorm uit de oven in en dat geeft zo'n brandlucht.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

Vaak zie ik in een muffinrecept ook baksoda staan, waardoor het extra luchtig wordt en in de hoogte gaat.

I don't believe in low fat cooking! (and baking)

5

verschil is vaak met muffins dat de bovenkant niet mooi glad word maar zitten vaak bobbels en deukjes in maar ja ligt er maar aan wat je ermee wilt doen, als er een toef opkomt maakt dat weinig uit

6

Hoi,

Heb je ze al gemaakt.
Anders zou je misschien even op cakejournal.com kunnen kijken en dan zoeken op cupcake decorating part 2. Ze vertelt daar vrij duidelijk hoe je een "dome" krijgt op je cupcake.
Succes!

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online