1

Onderwerp: Tylose door fondant of niet?

Ik moet voor zaterdag een taart maken met een bloemenval erop, en ik wou vandaag de bloemen al maken. Het liefst heb ik de bloemen nog zacht zaterdag, zodat ik ze mooi kan modelleren op de taart(en zodat de bloemen niet breken). Nu is mijn grote vraag: moet ik tylose door de fondant doen of niet? Voor de duidelijkheid: het worden geen grote bloemen, en blaadjes hoeven niet echt overeind te staan.

2

Re: Tylose door fondant of niet?

Als je tylose gebruikt, wordt het sowieso hard. Fondant wordt daarentegen bij mij ook al wat droger en dus harder, zonder tylose

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

En is het dan nog wel lekker om te eten? Ik vind het wel belangrijk dat mensen er hun tanden niet op breken;)

4

Ook zonder tylose zullen je bloemetjes echt uitgedroogd zijn tegen zaterdag, tenzij je ze volledig luchtdicht bewaard. Het nadeel van ze zacht houden is dat je ze wel mooi in model OP de taart krijgt, maar dat ze waarschijnlijk toch een uurtje later weer allemaal plat liggen!
Ik zou je dus aanraden je bloemen gewoon met tylose te maken, en voor het opvullen van eventuele gaatjes en holletjes wat icing te gebruiken. :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

littlecupcake schreef:

En is het dan nog wel lekker om te eten? Ik vind het wel belangrijk dat mensen er hun tanden niet op breken;)

Nou, met tylose wordt het echt nooit zo hard dat iemand er een tand op kan breken, hoor ;)

Maar het beinvloed wel de smaak: die bloemetjes zullen wel blijven liggen op de bordjes! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Ik weet genoeg, ik maak ze zonder tylose, en dan kijk ik wel wat er gebeurd! Bedankt voor de hulp :)