1

Onderwerp: Koekjes drama..

Ik weet niet wat het is of wat ik niet goed doe maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om koekjes te bakken..
Ik voeg alles precies toe zoals op de verpakking staat, ik laat het deeg langer dan nodig in de koelkast liggen maar het is altijd helemaal zacht..
Ik kan echt echt geen vormpjes mee uitgedrukt krijgen.
Het deeg is zo zacht dat het niet op te pakken is..
Wat doe ik verkeerd :S

Heel erg bedankt alvast!

Groetjes Mariska!

Re: Koekjes drama..

welk recept gebruik je??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik heb gewoon zo'n kilozak uit de shop..

Groetjes Mariska!

Hm, ik maak altijd koekjes van een recept in mijn basiskookboek en die mislukt nooit! Ik moet wel zeggen dat ik echt goede koude boter gebruik en dan nog eens een uurtje in de koelkast laat liggen. Als je wilt heb ik wel dat recept voor je.

Groetjes,
Josien

5

Als je de vorm goed wilt behouden, dan kan ik je het recept van Peggy Porschen aanraden.
http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … en:Koekjes

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

Heb je 1 of 2 ei op 500 gram? Het moet er

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

@ Josien; als je dat wilt doen heel graag, ga gewoon wat verschillende recepten uitproberen..

@ Katja; Ja vorm behouden is ook wel heel fijn, had nu met moeite wat vormpjes uitgestoken maar er was niet veel meer van over helaas.. :(
Dit recept ga ik ook zeker uit proberen.. Bedankt!

@ Marianne; Ik heb 1 ei op 500 gram gebruikt dus dat klopt :)

Groetjes Mariska!

8

ik tob daar dus ook altijd mee! Zou ik jou recept ook mogen, liefbloempje?

9

Ik heb een aantal malen koekjes gebakken van de mix uit de shop en ik kreeg er wel vormpjes uit maar tijdens het bakken liep de vorm behoorlijk weg..
Ik kreeg de tip om ook het recept van PP te gaan gebruiken omdat het gebruikelijk lijkt te zijn met de mix van de shop om uit te lopen..

Ze zijn overigens wel erg lekker :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!