1

Onderwerp: magic mold te groot voor oven??

ik heb de magic mold (nieuwe versie van de wondermold ofzo) hier liggen en heb hem net even in de oven gezet, omdat me opeens te binnen schoot dat ie misschien helemaal niet past... :S

als ik heb er in zet heeft ie echt 0,5cm speling aan de bovenkant.... mn oven zit dan dus echt vol! Kan dit??? ik denk eigenlijk van niet, maar ik weet dat er meer zijn meer een klein oventje zoals ik, dus hoe doen zij dat dan???

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

2

Re: magic mold te groot voor oven??

Ow wat balen tirz...

Ik heb nog niet eerder met een wondermold gebakken maar mijn biscuit komt meestal toch wel een stukje boven de vorm uit.

Als het nou niet kan wil ik wel voor je bakken. Bij mij past ie zeker in de oven

Groetjes Elise

ja ik heb nog wel een backup plan, dan bak ik m bij mn moeder in dr oven. maja liever dak je natuurlijk alles gewoon thuis. maar igg dank je aanbod! ga ik wel onthouden, mocht ik n keer in de buurt zijn en wat nodig hebben! andersom ook he!

groetjes Tirza     

4

Bij mij pqast de wondermold ook alleen maar als ik het onderste rooster ondersteboven helemaal onderin de oven zit... en dan moet ik hem niet te vol doen want dan komt ie tegen het rooster aan... Gelukkig gaat het hier dus net wel in het algemeen.
Miscshien kun jij je onderste rooster ook ondersteboven onderin zetten? Scheelt net weer even een stukkie....

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

ik zal even een foto maken en uploaden... moment...

groetjes Tirza     

ok gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MDHDDOPQ.jpg

die plaat waar die op staat kan ik er wel uithalen, maar daar zit een draai-ding onder die er niet uit kan, dus dat heeft geen zin....

groetjes Tirza     

7

Als je nou met aluminiumfolie een soort donut maakt waar die inzinkt? Dan win je toch nog een centimetertje of twee :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

En ik maar wachten dat je de mold op komt halen.
Heb je er al een.
Wilde zo graag naar de camping, muts.
hahaha

Veel taart plezier

ahhh bettie!! ik had je nog gemaild maar ik kreeg geen reactie! dus ik dacht... :think: en nu??? dus vandaar!!!! je hebt toch niet vandaag op me gewacht?? we hadden verder nog niets afgesproken!!!

groetjes Tirza     

10

kan je je glasplaat er niet uit halen? ik geloof dat ik bijna dezelfde over heb en ik haal hem er voor mijn 25x25 vorm ook uit scheelt misschien niet erg veel weet ook niet of ie dan te wankel staat? (ik haal alles eruit dan)

11

Adrienne schreef:

Als je nou met aluminiumfolie een soort donut maakt waar die inzinkt? Dan win je toch nog een centimetertje of twee :)

ow he, das ook een idee! dat ga ik straks eens proberen

groetjes Tirza     

12

Zo staat hij bij mij ook en het is altijd wel goed gegaan

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

13

Claudia Mv 2 schreef:

Zo staat hij bij mij ook en het is altijd wel goed gegaan

ow echt! dan ga ik t toch eerst thuis proberen. even dat ideetjes van adrienne proberen en dan gewoon bakken! hoop dat t goed gaat

groetjes Tirza     

14

Ik heb geen mail van je ontvangen .Maar ik heb een andere computer, daarom waarschijnlijk.
Ik heb de hele dag zitten wachten ja, maar geeft niet hoor, heb mij niet verveeld
En bij mij staat hij ook zo in de oven, en lukt altijd.

Veel taart plezier

15

owww bettie!! ik vind het wel erg hoor!!! naja, t is niet anders. in ieder geval bedankt!
en gelukkig heb je je niet verveeld... ;)

groetjes Tirza     

16

Deze lijkt wel iets hoger dan de wonder mold, klopt dat? En waar heb je hem dan gekocht? Ik vond de wondermold net iets te laag.

Groetjes, Elly

17

bij taartendecoratie komt ie vandaan

groetjes Tirza     

18

Elly67 schreef:

Deze lijkt wel iets hoger dan de wonder mold, klopt dat? En waar heb je hem dan gekocht? Ik vond de wondermold net iets te laag.

Deze is inderdaad iets hoger dan de wilton wonder mold pan

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

19

sjonge, die pin zat er nog niet in... :S dat heb ik nu gedaan en die pin komt er bovenuit! dus nu past ie helemaal niet meer.... :S ik ga dus ergens anders bakken.... :S

groetjes Tirza     

20

Dat probleem had ik ook, ik heb de voet eraf gehaald met aluminium folie inderdaad een soort van donut gemaakt zodat hij blijft staan.
Een beetje aan het einde van de baktijd heb ik er nog alluminiumfolie opgelegd.

Ik heb ook het onderste roostere op de bodem gelegd om hem nog wat meer ruimte te geven.

Groetjes Gerlinde

21

dus jij had die pin er ook niet in??

groetjes Tirza     

22

Ja die pin heb ik er wel in gedaan maar zonder voetje.
Ik heb hem neergezet met de alluminiumfolie donut

Groetjes Gerlinde

23

ik heb hem nu op de gok zonder pin en zonder voet in de oven staan. Die pin paste er dus niet in zonder de voet.... sjonge jonge....

ben benieuwd hoe hij er uit gaat komen....

groetjes Tirza     

24

Oh wat gek bij mij wel.
Nou ja hopelijk gaat het lukken, ben benieuwd.

Groetjes Gerlinde

25

is ie al klaar???? ben erg nieuwsgierig naar je resultaat??? vergeet geen foto te maken als hij nog in de oven staat.. ;)

groeten, Bianca
TAART in huis