1

Onderwerp: Houdbaarheid tragant gom?

Ik heb nog wat tragant gom staan maar ik zag net dat de houdbaarheid tot september 2006 was. Is dit nog veilig? Ik heb het in december nog wel gebruikt voor een taart die ik zelf gegeten heb en ik leef nog steeds ;) Ik gebruik het niet vaak dus er zit nog best veel in, dus ik zou het wel zonde vinden als ik het weg zou moeten gooien. Wie weet dit?

2

Re: Houdbaarheid tragant gom?

Ik zou het wel gebruiken, maar dat is niet omdat ik dat zeker weet, dus of je op mij af moet gaan.... ;) Ik gebruik zelf tylose en ik weet zelfs niet meer hoe oud dat potje is (en dan moet je dus echt in jaren gaan denken... :o)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Wie weet het wel zeker ;) ?

4 Laatst bewerkt door nnicole1234 (08-04-2007 08:16)

Ik neem aan dat niemand het zeker weet want alleen de houdbaarheidsdatum is zeker.

Ik zou het niet meer gebruiken tenzij ik zeker wist dat het niet opgegeten zou worden dus op een dummy-taart of zo.
Een paar maanden over de datum zou ik nog wel gebruiken maar niet als het al bijna een jaar is.

5

Nicole, wat bedoel je daarmee? Of ben ik nou blond dat ik dit niet snap? :)

6

Roos88 schreef:

Nicole, wat bedoel je daarmee? Of ben ik nou blond dat ik dit niet snap? :)

haha...jij zag zeker ++ staan ;)
Mijn toetsenbord was out of battery...hihi...moest ze eerst vervangen en uit frustratie sloeg ik een paar keer op dat ding en kwamen er alleen nog maar ++ :D

7

hihi, oke, dan begrijp ik het. Ik heb het zelf dus nog wel gebruikt, dus ik denk niet dat ik bang hoef te zijn dat ik er het loodje door zal leggen :)?

8

Welnee.. je kneedt er toch geen kilo's door?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Nou....wat ik weet van die houdbaarheidsdata is dit. Verse producten, zoals vlees en groentes moet je gewoon weggooien na de datum (of even ruiken....als je een goeie neus hebt ;-))
Van andere produkten als soeppoeders maar ook bakpoeders en dergelijke betekent de houdbaarheidsdatum dat de fabrikant dan nog de volle kwaliteit kan garanderen van dit produkt. Daarna kan je het wel gebruiken maar gaat het alleen om de kwaliteit die achteruit gaat...maar geeft het verder geen schade :-).
Heel eerlijk....ik ben heel erg huiverig in die dingen maar minder huiverig in houdbare produkten sinds ik dit weet.
Ik zou het nog gebruiken....het ergste wat je kan gebeuren volgens mij is dat de kwaliteit wat achteruit is gegaan :-), maar doe maar gewoon waar je jezelf goed bijvoelt hoor!
groetjes Marijke

10

Waarvoor gebruiken jullie tragantgom?