1

Onderwerp: gemalen amandelen

ik ben nou al een tijdje op zoek naar gemalen amandelen maar kan het nergens vinden, ik wil koekjes maken maar daar heb ik die gemalen amandelen voor nodig.

groetjes solainge

2

Re: gemalen amandelen

En gewone amandelen kopen bij de notenbar en zelf malen met je keukenmachine, is dat wat?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Dit gaat misschien een beetje gek klinken. Maar ik heb vorig jaar tijdens mijn vakantie in Frankrijk in de Carrefour (grote supermarkt) amandelpoeder kunnen vinden. Helemaal geweldig spul.
Deze week pas voor het eerst uitgeprobeerd, omdat ik er nog steeds geen tijd voor had gehad om er iets mee te doen. Het werkte super makkelijk.
Ik snap dat je er nu nog niet veel aan hebt. Je rijdt natuurlijk niet snel even naar Frankrijk, maar misschien een tip om er in de zomervakantie even aan te denken.
Ik ga van de week kijken of het in een grote supermarkt in Belgi

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

heb zelf nu gewone amandelen gekocht maar als ik het zelf ga malen gaat het volgens mij een papje worden en dat is volgens mij niet de bedoeling, wat kan ik gebruiken om het te malen?????

5

Ze hebben het ook vaak bij toko's liggen!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

6

Echt waar joh! Als ik in de stad ben, ga ik meteen eens even kijken!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

7

mita schreef:

heb zelf nu gewone amandelen gekocht maar als ik het zelf ga malen gaat het volgens mij een papje worden en dat is volgens mij niet de bedoeling, wat kan ik gebruiken om het te malen?????

Keukenmachine met het hakmes, denk ik.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

ja hoor in de keukenmachine gaat prima met het mes. Kijk even hoeveel je nodig hebt en dat het niet een te klein laagje in de kom wordt, anders met zo'n klein hakkertje dat bij de staafmixer zit? (voor kleinere hoeveelheden)
En de pulskop gebruiken + niet te lang door, dan wordt het niet meteen een papje.
Ik heb het vaker gedaan, gaat gewoon goed, en is veel goekoper dan zo'n minizakje met gemalen amandelen.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

9

Ik heb voor een speciaal dieet waarvoor ik bakte (sc dieet), amandelmeel gemaakt. Ik kocht amandelen bij de Makro, daar is het goedkoper dan bij een notenbar of markt. En daar zijn ze ook zonder vlies. Ik heb een keukenmachine van de Lidl en daar wordt het absoluut geen papje mee. Ik maalde ze gewoon tot ze heel fijn waren. Gaat prima hoor, ik heb het 2 jaar gedaan!!

groetjes Marijke

10 Laatst bewerkt door Pelusa1511 (10-04-2007 08:30)

Carina schreef:

Ik ga van de week kijken of het in een grote supermarkt in Belgi

11

ga ook even bij de toko kijken, en probeer wat ik nu heb gekocht zelf te malen.

dank je wel voor de tips.

groetjes solainge

Berichten [ 11 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren