1

Onderwerp: figuutjes vastzetten???

Ik heb 2 vraagjes, die voornamelijk gaan over het vervoeren van taarten!

Mijn eerste is, hoe krijg ik de taart heel op de bestemming, ik bezit een cake-caddy van Wilton, en deze werkt prima, is het niet dat mijn taart die erin staat toch nog steeds schuift als ik in de auto zit. Hoe kan ik dit tegengaan, want door het rijden schuift de taart naar de rand met beschadigingen als gevolg.

Mijn tweede vraag is hoe zet ik fondant figuurtje goed vast op mijn taart.

Laatst een mooie stapeltaart gemaakt met figuurtjes, maar opde plaats van bestemming was 1 figuurtje er toch afgevallen met lelijke vlekken als gevolg (was ee figuurtje met veel zwarte fondant)...balen natuurlijk!
Gelukkig vond ze hem nog steeds prachtig, maar hoe voorkom ik dit een volgende keer??

Ik zet mijn figuurtjes nu vast met rauwe spaghetti en water om te lijmen, maar wat is de truc medebakkers???

Bedankt voor jullie hulp

Groetjes Kirsten

2 Laatst bewerkt door jolanda71 (17-09-2009 11:11)

Re: figuutjes vastzetten???

Je kan onder je taart een stukje antislip leggen. Die kan je bij ikea, blokker zo per rol kopen en dan stukje afknippen onder je taart voorkomt dat schuiven.

Verder zijn er nog dingen te krijgen(ik weet even niet de naam) die voorkomt dan je doos/ caddy gaat schuiven. Dat is met klitterband en daar zet je je doos/caddy mee vast.

Inmiddels gevomden

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/poptop/article7738699.jpg

Voor je figuurtjes zou ik zeggen indd met spaghettie en lijm.. Of erop zetten als je daar ben.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Op je eerste vraag heb ik geen antwoord, maar over het vastzetten van figuurtjes;
ik ben gister ook naar een antwoord op die vraag opzoek geweest en plakken met icing schijnt wel de beste en meest stevige manier te zijn om te plakken. Ook tylose met water werkt, maar dit kan wel gaan vlekken. Dan heb je ook nog poedersuiker met water, maar dta hard niet goed uit.

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

als je figuurtjes hebt die staan oid, dan doe ik cocktailprikkers of van die langere prikkers in de benen. Als je spaghetti in je taart zelf steekt, heb je kans dat de spaghetti zacht wordt door de vulling

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

ik gebruik ook een anti-slip matje van de action. Koop je inderdaad aan de rol voor een paar dubbeltjes. Figuurtjes zet ik vast met prikkers of met royal icing.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me