1

Onderwerp: Wat is nu wijsheid

Ik heb een opdracht voor een taart maar heb nog een vraag. De taart wordt op een vrijdag opgehaald, moet dan ongeveer een uur in de auto en wordt dan zondags aangesneden. Is dat te doen? Is de taart dan nog lekker op zondag? heb eigenlijk alleen nog ervaring met taarten de dezelfde dag of de dag erna opgegeten werden. De vulling wordt lemoncurd, zwitserse room, bavarois.
Ik heb al gezocht op taart bewaren maar krijg dan zoveel  tips dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De taart is bekleed met marsepein en versiering is van fondant. Ik wl de taart in een kartonnen taartdoos doen.
Alvast bedankt!
groet,
Mo

2

Re: Wat is nu wijsheid

Ik heb volgende week dezelfde situatie dus ik lees even mee!

3

Dan kan best hoor, koel wegzetten (niet te koude koelkast of bij kouder weer (< 15C) buiten in de garage / schuur / bijkeuken) en dan gaat dat prima!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Tom Poes schreef:

Dan kan best hoor, koel wegzetten (niet te koude koelkast of bij kouder weer (< 15C) buiten in de garage / schuur / bijkeuken) en dan gaat dat prima!

er zit slagroom in, dus ik zou hem zeker wel in de koelkast doen!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Er zit wel zwitserse room/bavarois in, die zou ik in de koelkast zetten. Een taart met slagroomvulling maak ik persoonlijk niet eerder dan een dag tevoren.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Oke bedankt tot nu toe voor alle antwoorden. Ik zat inderdaad met de vulling, misschien dat ik dan een botercremevulling adviseer iv.m. houdbaarheid van slagroom en dan patidess citroen er doorheen en dan de tweede laag lemoncurd.

7

Ik weet niet of je hem zelf mee moet nemen in de auto??
Maar anders een koeltas met koelelementen en daar de taart in meenemen.
Dan blijft de taart iig nog een hele tijd koel in de auto.
Of even de besteller vragen of ze die voor de zekerheid mee wil nemen.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

8 Laatst bewerkt door mootje (16-09-2009 13:38)

Ik neem hem niet zelf mee, hij wordt opgehaald maar ik kan dat wel regelen. Wij hebben zelf een krat met koeltas erin en dan met koelelementen kom je een eind. Die geef ik dan wel mee.
Wil gewoon graag een lekkere mooie taart afleveren en niet straks een ingezakt ding door de warmte of met een vullig die muf smaakt. (en dat heb je wel snel met slagroom vullingen vind ik persoonlijk)