1

Onderwerp: paar vragen oven en kenwood

Ik heb vorige week de kenwood opgehaald bij de makro
Ik heb hier al op het forum gevonden dat je biscuit kan mixen met de garde en met de k klopper.

Maar op welke stand mixen jullie  met biscuit en cc?

En met cupcakjes welke gebruiken jullie dan dan de k klopper?

En hoe lang moet je mixen blijft dat gelijk aan wat er op de verpakking van het biscuitmix staat?

Hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen

Dan nog vragen over ovens:

De mijne is stuk ik had een combimagnetron maar twijvel nu zal ik weer een combi nemen of een elektrische oven wat is volgens jullie beter wat zijn jullie bevindingen met een combimagnetron en met een elektrische oven?
Wat is bij jullie favoriet?

Groetjes Wendy

2

Re: paar vragen oven en kenwood

Met de oven kan ik je niet helpen.

Wat betreft de Kennie. Ik houd altijd de instructies op het pak aan. Mix eigenlijk altijd met de ballonklopper (al lees ik hier dat dat niet altijd even mixer-vriendelijk is) m

Groetjes, Natasja

3

hoop dat er mensen zijn die mij hun ervaringen met ovens kunnen vertellen want ik twijvel zo en wat is nou het beste?

Welke stand gebruiken jullie bij het mixen van biscuit en cc met de kenwood?

Groetjes Wendy

Met de oven kan ik je niet helpen. Ik heb een fornuis en een combi-magnetron, maar omdat mijn (electrische) fornuis zo fijn bakt, gebruik ik de combi daar dus niet voor.

De mixer: ik klop altijd eerst de eieren stijf met de ballon-klopper (die garde is dat toch?) en daarna doe ik er de mix en water bij en klop dan nog 8 minuten in de hoogste stand met de K-klopper. Dan in de laagste stand nog 1 - 2 minuten.
Gaat prima!

If live gives you lemons, make lemonade!

5

Hoi hoi,
ik heb een combi en een electrische oven, en ze doen het allebei perfect, maar het enige voordeel dat ik de combi vind hebben, is dat ie vanzelf stopt na de opgegeven tijd. en aangezien ik wel eens andere dingen aan het doen ben of de wekker niet altijd in de gaten heb vind ik dat een uitkomst. maar mijn electrische is al oud en misschien is het tegenwoordig bij die nieuwe ovens ook al zo??
groetjes Jen

Gr. Jen.
I taart you,

als ik jou was zou ik me laten adviseren in een winkel waar ze ovens verkopen. Ik heb er een paar maanden terug ook 1 gekocht, combimagnetron, en vertelde dat ik hem vaak gebruik, voor taarten. Toen had hij advies over waar je dan op moet letten. Bij de meeste ovens fluctueert de temperatuur tijdens het bakken en dat is voor een taart niets goed. Hij warmt op tot de aangegeven temperatuur, dan koelt ie weer af, dan warmt ie weer op etc.
ik heb een *kijkt even* LG ME8088

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ik heb een combi en een electrische oven van Bosch.
op de oven zit een speciale stand dat het vocht in de oven blijft zodat het gebak niet uitdroogt.
Wat ik je ook echt kan aanraden is pyrolyse(als ik het goed schrijf).
Hiermee word je oven echt schoon (als nieuw, echt waar!)