1

Onderwerp: Mijn bruidstaart..

Wij zijn op 09-09-09 getrouwd, en jullie raden het al.. ik heb mijn eigen taart gemaakt. Maarr.. het is niet goed gegaan.

Ik had de taartjes gemaakt en bekleed en in de vrieser gedaan.
Op dinsdag heb ik ze eruit gehaald, gestapeld en afgemaakt met de bloemen (lace flowers) en naar de locatie gebracht zodat hij daar in de koeling rustig kon ontdooien tot woensdagavond..
Maar toen we woensdag de taart terugzagen waren alle bloemen gesmolten!
Ik kon wel huilen!
Wat heb ik verkeerd gedaan? Kan iemand mij dat vertellen.. please??

Gr, Fulya

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HIEHNWGR.jpg

Your cake-wish is my challenge!

2

Re: Mijn bruidstaart..

Wat enorm jammer van je bloemen. Door het vocht zijn ze weer zacht geworden. Als je de bloemen weer rechtop denkt is het wel een mooie taart!

Wat zonde van je mooie bruidstaart!!!Erg jammer,maar ik vind het wel knap dat je de taart zelf gemaakt hebt!!
Je kunt wel zien dat het een mooie strakke taart was hoor!!!
Groetjes Darlene

4

Wat ontzettend jammer! Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld was!
Als je een beklede taart uit de vriezer haalt gaat het bevroren vocht ontdooien. (beter is dus nog niet te bekleden) Was de taart helemaal ontdooid geweest en opgedroogd, had je gewoon kunnen decoreren. Ik heb het al een paar keer gezegd op het forum, misschien val ik in herhaling...marsepijn houd niet van kou. Wel van koel. Een gewone koelkast staat te koud en je taart moet als je het goed wil doen in een koelkast die op 1 staat. Een taart die uit een koude koelkast in kamertemperatuur komt heeft last van zweten. Dat is een veel gemaakte fout als het buiten warm is, telkens je taart even in een koude koelkast zetten. Daarmee maak je het zweten erger!
Nou, op deze taartteleurstelling na heb je vast een fantastische dag gehad! (op mijn verjaardag:) )Nog van harte gefeliciteerd!

Groetje Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

5

dit is zeker zonde zeg! ik hoop niet dat het jullie feestvreugde heeft gedrukt want dat zou zonde zijn. noge gefeliciteerd overigens ;)
ik vries heel vaak gedecoreerde taarten in. ik werk dan wel met fondant dus ik weet niet of dat zelfde geld voor marsepein en ik ben natuurlijk ook niet zo ervaren als vele anderen hier. bij mij is het tot nu toe altijd goed gegaan met ontdooien. behalve de 3 keer dat ik niet zelf ontdooid heb. toen zagen de taarten er veel minder mooi en zeer zweterig uit. en ik heb het vermoeden dat het in dit geval ook niet goed ontdooid is. ik vind de taart er op de foto erg zweterig en vlekkerig uitzien. en ik denk dat het komt door het niet goed of te snel ontdooien. of de koelkast teveel open gehad tijdens het ontdooien o.i.d.. wel doe ik ook altijd tylose er doorheen als de bloemen moeten "staan".

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

Ik vind toch dat hij er nog erg mooi uitziet!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

7

ik vind hem er nog altijd heel mooi uitzien, maar wat jammer van die bloemen zeg... die had je er dus beter nog niet op voorhand opgeplakt... maar ja, de dag zelf was ook onmogelijk geweest he...

8

gefeliciteerd! wat ontzettend knap dat je zelf je bruidstaart hebt gemaakt, en het is ook een mooie strakke taart!

misschien was het in de koeling van de locatie erg vochtig? ik heb het ook een keer meegemaakt dat dat was, dat vond ik echt naar, gelukkig had ik de taart voor het hele ind ekoeling zet incident al aan mijn grootouders geshowd :P

9

Ooooh wat leef ik met je mee! Ik kan me zo voorstellen dat je dan het liefst even wegkruipt! Maar alsnog een erg leuke taart om te zien!!! En ach, mijn vader zegt altijd, hij gaat toch niet heel je maag in...Maar dan nog he?
Ik mag er volgend jaar aan geloven, altijd spannend!!

Maaaaaarrrr alsnog gefeliciteerd!!!

Liefs van Tries!!

10

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties en felicitaties! De dag zelf was zo geweldig dat de taart me gelukkig niet echt heeft dwars gezeten, maar ik was dus wel benieuwd wat ik fout had gedaan, ik heb namelijk heel vaak gelezen hier op het forum, dat de taart bekleed en al de vriezer in kon, zoals kwebbeltje ook al zei. Maar het kan inderdaad ook aan de koeling van de locatie liggen. Ik zal het iniedergeval niet meer zo gauw doen. De taartmoment zelf was ook niet zo heel goed georganiseerd, wij deden de taart bij aanvang feest, en we zouden de zaal inlopen en dan zou de taart aangesneden worden en er zou een toost uitgebracht worden, dit werd vanuit de locatie geregeld. Alleen dat moment is dus niet goed gegaan. Er is helaas niet getoost en we stonden dus te wachten op iets wat niet kwam.  Dit wetende denk ik nu wel had ik maar geen taart gedaan, dan had ik ook rustigere dagen gehad naar de dag toe. Maar.. dit was gelukkig het enige wat niet helemaal liep zoals het moest, de rest van de dag was perfect en we straalden.. het is alleen zo snel voorbij, ik zou het heel graag over willen doen, zuuuucht..
Enne Nathasja nog gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat jij ook een leuke dag hebt gehad met heeeel veeeeeel kadoooooos..!
Liefs Fulya.

Your cake-wish is my challenge!

11

Ja het gaat super snel voorbij! van ons ookal een 1,5 jaar geleden!
maar geniet nog even lekker van de wittebroods weken!

Heel erg gefeliciteerd trouwens!

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

12

Bedankt! het was een bijzondere dag, een verjaardag of een bruiloft is wel een verschil, maar met zo'n datum wordt t altijd speciaal!

Groetje, Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

13

nog gefeliciteerd met jullie huwelijk!! En een erg goede datum!! wat erg van je bloemen... oh ik kan me indenken hoe verschrikkelijk dat moet zijn..
Gelukkig til je er zelf niet al te zwaar aan!! En heb je gewoon een superdag gehad!

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops