1

Onderwerp: ik krijg mijn beschuit echt niet recht!

Bij mij wil het maar niet om mijn beschuit omhoog te krijgen, de zijkanten blijven altijd staan, dus het krijgt altijd een bolhoedje. Ook wel leuk maar niet als je een rechte wil.

wie oohh wie kan me helpen? ben te bang om er een theedoek er over heen te doen.
Ik heb al geprobeerd om de temp langzaam om hoog op te voeren, dat werkt niet ookal met de temp op 1 stand werkt ook niet, iets meer bakpoeder er in werk ook niet, dus ben te einderaad. De taarten die ik nu maak doe ik met twee beschuiten zodat ik de bovenkant er af kan halen, maar ja wel zonde van al dat lekkerre beschuit dat overblijft.

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

2

Re: ik krijg mijn beschuit echt niet recht!

Ik verhoog het bakblik met bakpapier en vul 'm dan met beslag volgens het schema van felicitaartjes. Soms komt er dan in het midden nog een kleine bobbel op, maar met een zware broodplank kan ik die wel wegwerken.

3

Ik verhoog ook met bakpapier, tabel van hier gebruik ik, laat de temp niet oplopen..
Na t bakken even afkoelen en dan op de kop leggen.

Bij mij is het soms ook wel een bolvorm, maar ik laat hem 5 - 10 min. afkoelen, haal hem uit de vorm, leg hem op de kop (dus met de bol onder) en dan leg ik er een stuk bakpapier op en zet het bakblik er weer bovenop, met daarin iets vrij zwaars (fles olijfolie, want die staat op mijn aanrecht binnen handbereik).
Afhankelijk of het blik dan scheef staat, verschuif ik de fles in het blik, of zet het blik iets scheef op het biscuit.
Af laten koelen en dan is ie bij mij helemaal recht!
(het bekpapier is ervoor dat het bakblik niet vastplakt aan het biscuit)

If live gives you lemons, make lemonade!

5

Als ik een bobbel op mijn biscuit heb leg ik mijn biscuit met de bobbel naar beneden op het aanrecht en dan leg ik er een snijplank op. Daarna laat ik hem op een rooster afkoelen.

Groetjes Elise

6

ik gebruik nu de banden van wilton die zijn verkrijgbaar in de webshop..werkt als het principe van de theedoeken..werkt perfect...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

7

bedankt voor de tips dames, ik zou dat eens gaan proberen! Want ik moet toch echt gaan oefenen voor een stappel aangezien over 3 weken ik een stapel van 3 af moet hebben voor mijn Opa en Oma hun 60 jarig huwelijks feest! (gaat het niet lukken dan maak ik de taarten gewoon dubbel, wel zonde maar ja).

Groetjes Bianka

8

Wat ik het probleem vind van omdraaien of plank erop oid, hij wordt er niet hoger van, het biscuit wordt alleen compacter!
Voor een daadwerkelijk hoger biscuit zonder bobbel toch echt een theedoek of anders die wilton strips gebruiken!

Avalon's magical cakes

9

Ok, die theedoek is de goedkoopste oplossing, maar dat verbrand dus echt niet op zn hooge tempratuur? daar ben ik dus bang voor.

10

Bianka schreef:

Ok, die theedoek is de goedkoopste oplossing, maar dat verbrand dus echt niet op zn hooge tempratuur? daar ben ik dus bang voor.

Als je een 100% kantoenen doek neemt (en niet vergeet het was en naam labeltje eruit te knippen, dat stinkt kan ik je zeggen) goed natmaken is er niets aan de hand!

Avalon's magical cakes

11

Na het bakken leg ik even een plank op de bakvorm of anders leg ik het biscuit op z'n kop. Maar deze zijn nu in de aanbieding:

http://deleukstetaartenshop.nl/product_ … ts_id=2942

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

12

mmmm ok ik ga het eens proberen met een theedoek (slik) :)

13

Hoe moet ik me dat voorstellen met een natte theedoek? Zorgt die er dan voor dat het kapsel mooi vlak wordt??? Haha ik zit het forum eens door te spitten en kom wel heel veel leuke weetjes tegen. Ben benieuwd naar het verhaal achter de theedoek. Alvast bedankt

laat de moed niet zakken, lekker blijven bakken

14

Die theedoek moet je om de bakform doen, zodat de zijkant mee gaat en je geen hoetje krijgt, tenminste dat is de theorie, nu bij mij nog de praktijk :)

Gelukkig hebben wij deze form he :) ik heb in een korte tijd enorm veel geleerd!

Groetjes Bianka

15

Ik heb het ook maar eens geprobeerd met die natte theedoek. En het werkt echt! Gewoon goed nat maken, lekker strak eromheen en er gebeurd niks engs. Maar je krijgt wel een mooi recht taartje. En omdat hij niet alleen in het midden omhoog komt, wat je er later weer afsnijdt, wordt de hele taart ook net wat hoger!

En da's mooi, want ik ben mn T&T taart aan het bakken...

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

16 Laatst bewerkt door Borgje (29-09-2009 10:21)

Met die natte theedoek werkt echt goed en je hoeft echt niet bang te zijn dat de theedoek verbrandt. Wel goed nat maken en uitwringen tot hij niet meer lekt.
180

'Dieting is no piece of cake'

17

tot welke maat kan je het met een theedoek af?