1

Onderwerp: Grijs????

Hoi Allemaal,

Ik heb via de zoekfunctie van het forum al gezocht en vind allemaal prachtige grijze taartjes. Maar hoe krijgen jullie ze zo mooi grijs???

Als ik mijn zwarte wilton icing colour meng met fondant of met marsepein wordt het donkerpaars of lila en niet GRIJS!!!!
Hoe maken jullie deze mooie kleuren grijs???

Alvast bedankt!

2

Re: Grijs????

bij mij wordt fondant toch echt grijs als ik er wat zwart van wilton door doe..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

bij mij ook, wellicht heb je heel donkerpaars in plaats van zwart?

4

er staat Black op het potje.. hoe kan dat nou?? wat raar. Mengen jullie het met fondant of met marsepein?

misschien dat er geen Black in het potje zit?

beide marsepein en fondant, wordt beiden grijs (zwart lukt niet heel erg, maar grijs wordt het in elk geval)

Ik heb 'extra black' waarmee het wel lukt, maar ook zwarte kleurstof waar het inderdaad paars mee wordt. Ik denk dus dat het toch aan de soort kleurstof ligt.

If live gives you lemons, make lemonade!

7

Wij hadden dit deze week ook, bij het maken van de bruidstaart van m'n zus. Werd echt paars. Weggelegd in plastic, afgewacht tot de volgende dag, en het was echt grijs geworden. Wel weer goed doorkneden!

8

ok, ga ik dat toch nog proberen! Dank je wel!!!

9

Ikhad dat gisterenavond dus ook. Weggelegd maar nu is het dus nog steeds paars.

10

bij mij ook nog steeds paars na 1 dag. Snap er echt niks van!

11

Het moet toch echt lukken met black. Ben nu ook met grijs bezig.
Als je nu eens even checkt. Op een stukje papier verfen. Even wat kleurstof mengen met alcohol. En dan kan je duidelijk zien of het nu zwart of paars is.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

12

ik zou ook ff goed kijken als et echt zwart is.. mssn heeft wilton een foutje gemaakt.
bij mij krijg ik makkelijk grijs met wilton zwart.. geen een vlekje paars gezien

13

Hier is alles vaak grijs (van het stof..:lol:) maar ook van de zwarte kleurstof.
Nog nooit paars gekregen, begrijp echt niet hoe dat kan.

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

14

Ik heb laatst ook paarsachtig zwart gehad. Lang laten doorkleuren, maar toch is het niet helemaal zwart geworden :nooo
en dat terwijl ik uit heltzelfde flesje al eerder zwart gemaakt had dat wel pikzwart werd. Rara hoe kan dat. Zou het misschien aan de marsepein kunnen liggen?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties