1 Laatst bewerkt door Zussie (11-09-2009 13:48)

Onderwerp: blanda en chocomix

Hoi,

ik ben nog niet zo lang aan de taartenbakkeritis, maar wel al helemaal verslaafd. Gister wilde ik eens een bolvorm proberen dus heb mijn 5 jaar oude Blanda 20cm schaal erbij gepakt (misschien dat de leeftijd van de schaal ermee te maken heeft?)

Ik heb hem met choco mix van de webshop gevuld. na zo'n 50 min op wisselende temperaturen gebakken te hebben was hij gaar en mooi glad, maar hij wilde niet loskomen uit de vorm. UIteindelijk is het toch gelukt, maar met wat butsen en stukken eraf. Ik had de vorm ingespoten met Baukje bakspray...misschien te weinig?

Kan het zijn dat het aan de choco mix ligt ipv standaard biscuit?
ik er iemand die hier ook problemen mee heeft of juist de oplossing heeft?

dank jullie wel

2

Re: blanda en chocomix

Ik vet mijn blanda schalen ook altijd in met Baukje en dan valt het biscuit er zo uit bij het keren, dus ik heb geen idee waarom het niet werkte bij jou.... Misschien iets meer insprayen?

3 Laatst bewerkt door Zussie (11-09-2009 13:48)

Re: blanda en chocomix

dank je voor de snelle reactie. Dacht zelf ook dat ik misschien wat te dun had gesprayed. maar met de gewone ronde vormen moet je zo oppassen dat je niet teveel sprayed, want dan pakt de rand niet goed met biscuit...jaja het gaat nog niet vanzelf hahaha.

ik ga het nog maar eens proberen met gewone biscuit mix van de webshop. misschien gaat dat beter.

groetjes Suus