1

Onderwerp: voor de eerste keer zelf een taart bakken.

Heee, ik heb deze site pas sinds kort ontdekt en ik wilde meteen zelf een taart gaan bakken.

Nu is het zo dat mijn vader eind september jarig is en ik wil een taart voor hem bakken.

Ik dacht er aan om gewoon een biscuitmix te kopen(kan het ook niet mislukken) en hem te bekleden met marsepien(koop ik ook gewoon).
Maar nu heb ik geen idee wat voor vulling ik moet gebruiken, want ik ben bang dat de taart anders snel te zoet wordt. Heeft iemand misschien een goed recept?

groetjes sanne

2

Re: voor de eerste keer zelf een taart bakken.

Als je hier links bij 'recepten' kijkt, zie je een heleboel recepten voor vullingen staan, allemaal errug lekker :) Zelf vind ik citroen altijd heel erg lekker, lekker fris en niet zoet. Bij de Albert Heijn kun je zelfgemaakte lemon curd kopen, dit kun je als een soort 'jam' tussen je taart doen, samen met slagroom, botercreme etc. Je kunt de lemon curd ook door de slagroom heen doen, ook heel lekker fris.

Groetjes Laura!

3

Re: voor de eerste keer zelf een taart bakken.

Hoi
Ik bak ook nog maar sinds kort en heb mijn taarten tot nu toe gevuld met 1 laag (aardbei)jam en 1 laag botercreme. Deze week ga ik de bokkenpootjesvulling proberen die ik op deze site heb gevonden in combinatie met frambozenjam.
Gewoon lekker gaan proberen!
Succes
Groetjes Nathanja

"Het beste voor de mens is nog: eten en drinken en genieten van wat hij met veel zwoegen bereikt heeft..." (citaat uit de bijbel)