1

Onderwerp: Rolfondant marmeren

Ik wil dit weekend voor het eerst een taart decoreren, maar ik zie het natuurlijk direct groot. Ik zou graag rolfondant willen maken (als ik om te beginnen al ergens glucosestroop kan vinden, via de webshop krijg ik het nooit op tijd bij mij), maar ik zou hem willen marmeren met kleurstof. Dat heb ik eens in een boek zien staan.

Kan ik gewoon een cocktailprikker in de kleurstof dippen en die door de uitgerolde fondant trekken, waarna ik hem nog even aanrol? Of zie ik dit weer veel te simpel?

Heeft hier iemand ervaring mee?

2

Re: Rolfondant marmeren

Als je Fondant gaat mengen met kleurstof krijg je eerst een gemarmerd effect. Hoe verder je gaat kneden hoe egaler de kleur wordt dus in principe kan je kneden tot je het voor jou perfecte mengsel hebt. Dit werkt ook bij marsepein.

Zo kan je ook meerdere kleuren gebruiken en elke kleur bal door de andere kneden om verschillende kleuren te krijgen, zo bont als je het zelf wil.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Als je fondant bij de webshop besteld en vandaag nog betaald dan heb je goed kans dat je het vrijdag in huis hebt! Vraag het anders even aan Inge.

groetjes Antoinette en succes

Pluk de dag!

3

Re: Rolfondant marmeren

Alvast bedankt voor de tip. Ik ga het zeker zo proberen!

Ik vrees echter dat het betalen niet meer zal lukken vandaag. Bovendien woon ik in Belgi

4

Re: Rolfondant marmeren

Hoi Pelusa, je kunt ook fondant maken van marshmellows, het recept staat bij Ingezonden Recepten van Lonnes! Sukses in ieder geval met je taart!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: Rolfondant marmeren

Pelusa1511 schreef:

Hoe zit het trouwens met internationale betalingen bij de webshop? Gaat het gewoon per overschrijving of moet het via credit-card? Ik zie er heel wat leuke dingen in en in Belgi

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Re: Rolfondant marmeren

een grote apotheek in nederland heeft ook glucosestroop. Misschien een drogist ook wel. Ik weet niet hoe dat zit in belgie maar ik zou zeker even zoeken.
jikke

7

Re: Rolfondant marmeren

Ha Pelusa, eindelijk een medebelg!

Ik heb ook besteld bij de webshop vorige week: naar de bank gaan met de codes en de overschrijving doen, maar: het duurt 2 a 3 dagen tegen dat de betaling effectief gebeurd is.
Ik heb vorige week woensdag de betaling gedaan, maandagavond laat bericht gekregen van geld ontvangen, dinsdagochtend bericht gekregen van bestelling verzonden en normaal gezien moet ik dus morgen alles ontvangen!

Van waar ben je precies? Ik ben van Veurne en hier in de westhoek is het echt h

8

Re: Rolfondant marmeren

Hoi Els,

ik ben van Wilsele (bij Leuven).
Ja, het is inderdaad triest. Zelfs de bakkers kijken nogal schaapachtig als ik over rolfondant spreek. Zij verstaan onder fondant, de glazuur die op rozijnenkoeken enz. gedaan wordt.
Enfin, ik heb gisteren mijn recept bij mijn bakker laten zien en die heeft dan toch maar glucosestroop meegegeven. Het is wel veel vaster dan ik verwacht had. Je kan echt het potje op z'n kop zetten zonder dat het er uit loopt.
Nu nog glycerine vinden, maar dat zou je bij de drogist moeten kunnen krijgen. Daar weet ik mogelijk wel een adresje voor.

Marshmellows zijn dat de gewone spekjes? Of is daar nog een verschil tussen?

Jullie geven echt superveel tips. Bedankt!

9

Re: Rolfondant marmeren

Hallo,

zo ben ik een paar maand geleden ook begonnen: met de zoektocht naar glucosestroop en glycerine!

Ik had toen een paar nederlandse sites gevonden, maar vond de verzendkosten zo hoog.

Na lang twijfelen dan toch hier besteld, maar helaas, het is niet toegekomen vandaag. Hopelijk morgen.

die marshmallows zijn inderdaad die gewone spekjes van bij ons, hier worden ze ook wel eens 'lards' genoemd (op zijn frans dus)

die heb ik dus al geprobeerd en was best blij met het resultaat. Mijn eerste taart in februari heb ik met marsepein bekleed, en dan de 'gewone' marsepein van in de winkel (geen speciale om uit te rollen) en dat ging ook wel hoor, en het kleuren ook.

Groetjes,
Els

Berichten [ 9 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Rolfondant marmeren