1 Laatst bewerkt door xRooosss (07-09-2009 18:22)

Onderwerp: Dummy's Hulp ?

Heeft er iemand een idee of je ook ronde dummy's (net als gewone ronde taarten vormen) bij de pippoos of xenos kunt kopen? Anders ga ik er morgen straks voor niets heen..

En waarmee kun je dummy's het best bekleden en waarmee vast plakken?

Alle dummy tips zijn welkom & alvast bedankt!

Groetjes Rosanne!

2

Re: Dummy's Hulp ?

Ik bekleed ze met fondant en plak het met de bloemenspuit met water...;)

3

Je kunt ze inderdaad het beste met fondant bekleden. Marsepein wordt na verloop van tijd toch iets viezig/stoffig terwijl fondant mooi hard indroogt.
(beetje raar uitgelegd maar hoop dat het duidelijk is)

Groeten Dorien.

4 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (07-09-2009 18:39)

xenos heeft geen dummy's, pipoos wel (zie website ;) ). De webshop van hier is overigens goedkoper (ex verzendkosten)

kijkend op de website van pipoos...wat zou er in dat boekje staan met die cupcake voorop (Booordevol heet het boekje)

5

Ze hebben bij pipoos ook ronde dummies, tenminste in Utrecht wel. Je kan water gebruiken om te de fondant te plakken, maar ook royal icing.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

6

Je zit in Ridderkerk, volgens mij verkoopt Bien ook dummies, kijk voor de zekerheid op haar website.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

ik vind dit niet echt een topic voor in de babbel, dus ga ik je verplaatsen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

waarom koop je niet een dummy bij taartendecoratie in ridderkerk ? lijkt mij het dichtstebij

9

verliefdmeiske schreef:

xenos heeft geen dummy's, pipoos wel (zie website ;) ). De webshop van hier is overigens goedkoper (ex verzendkosten)

kijkend op de website van pipoos...wat zou er in dat boekje staan met die cupcake voorop (Booordevol heet het boekje)

Ik had ook al bij pippoos op de webshop gezocht, maar kon geen ronde taart vormen vinden.. Meer alleen bol vormen, hartjes, rond met een gat erin enz.. Heb jij de ronde vormen wel gevonden op de webshop? Heb ik gewoon niet goed gekeken? :O..

Groetjes Rosanne!

10

Marleen schreef:

waarom koop je niet een dummy bij taartendecoratie in ridderkerk ? lijkt mij het dichtstebij

Ik had al gekeken bij taartendecoratie maar daar is de 15 cm uitverkocht die wou ik ook hebben :( .. Vandaar dat ik wou kijken of in de buurt nog een andere mogenlijkheid was!

Groetjes Rosanne!

11

Ik heb ook wel eens een dummy gespot bij een tuincentrum bij de afdeling met de droogspullen, om een droogbloementaart mee te maken...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

12 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (07-09-2009 21:03)

xRooosss schreef:

Ik had al gekeken bij taartendecoratie maar daar is de 15 cm uitverkocht die wou ik ook hebben :( .. Vandaar dat ik wou kijken of in de buurt nog een andere mogenlijkheid was!

ze hebben ze een beetje ongelukkig gefotografeerd
http://www.hobbyhandboek.nl/resultaat.a … ubmit=Zoek

15, 23 en 30 cm

zouden ze die dummy's eigenlijk ook op T&D verkopen :think:

14

verliefdmeiske schreef:
xRooosss schreef:

ze hebben ze een beetje ongelukkig gefotografeerd
http://www.hobbyhandboek.nl/resultaat.a … ubmit=Zoek

15, 23 en 30 cm

O haha inderdaad een beetje ongelukkig gefotografeerd, daarom had ik ze niet gevonden! Bedankt! :D

Groetjes Rosanne!