1

Onderwerp: slagroom over

Vandaag heb ik een taartje gebakken, gevuld en afgesmeerd. De volgende staat Vrijdag op de planning. Ik heb nu slagroom over, kan ik dat invriezen, wat is het beste? De slagroom invriezen, alvast een taart bakken (dat wordt dan morgen) en die met slagroom vullen en iets anders en dan in de vriezer of maak ik er maar meteen zwitserse room van?

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

Re: slagroom over

slagroom invriezen gaat prima, dus of je het nu in een taart stopt of gewoon invriest dat is denk ik wat je zelf het handigste vind

3

nou ja, het handigste is dus om het gewoon in te vriezen want ik kan pas morgen een taart bakken of zwitserse room maken, dankjewel!

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

4

kan je het dan zo na het ontdooien in een taart doen  wordt het dan niet weer slap?

ik moet eerlijk bekennen dat ik professionele slagroom gebruik en die is sowieso al veel steviger, denk dat het met klopfix wel goed gaat hoor

6

verliefdmeiske wat voor slagroom is dat dan? in groot verpakking ofzo?

blue band professioneel slagroom, zijn pakken van 1 liter (andere delen vries ik in in bakjes van de chinees)

http://www.kranen-horeca.nl/UserFiles/Blue%20Band.jpg

8 Laatst bewerkt door nanan (08-09-2009 21:55)

verliefdmeiske schreef:

blue band professioneel slagroom, zijn pakken van 1 liter (andere delen vries ik in in bakjes van de chinees)

http://www.kranen-horeca.nl/UserFiles/Blue%20Band.jpg

Die ken ik helemaal niet, waar koop je die dan?

O, oeps ineens staat dit adres er onder.Zou de Makro of Sligro dit ook verkopen.

groetjes van Ann

groothandels inderdaad, Makro/Sligro/Hanos

10

wat is het verschil preciues met de slagroom die je in de supermarkt koopt? smaak? prijs?

11

vries je die dan ongeklopt of geklopt in ? Ik gebruik de slagroom van hollandia uit zo

12 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (09-09-2009 18:11)

ik weet niet wat het verschil precies is, hij wordt in elk geval steviger. Mijn vriend (de slagroom expert in dit huis) vind hem minder lekker, maar dat komt misschien omdat ik er stiekem toch iets minder suiker in doe (taart is al zo zoet). Verder nog nooit iets over gehoord

Geklopt invriezen, lekker makkelijk :). Ook handig met de wintermaanden op komst, toefjes spuiten en die invriezen (eerst los, als ze bevroren zijn gewoon bij elkaar in een zak). Die kan je dan bevroren in je chocolademelk doen (werkt ook als toefje op  bijv appeltaart)

13

bedankt voor de tip, ik gooi altijd de helft weg.

14

suz@nne schreef:

bedankt voor de tip, ik gooi altijd de helft weg.

Hier nog zo eentje, nu dus in de vriezer ermee :Y

Veel liefs Rafaëla

15

weer iets geleerd. toch handig zo'n forum ;-)

16 Laatst bewerkt door Teiget (11-09-2009 20:56)

Ik zou het lekker in de koffie gooien en volgende week nieuwe maken :9

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!