1

Onderwerp: wonky met bien, kroontje

Een paar weken geleden heb ik samen met bien een wonkycake gemaakt op de lindy manier nav haar geweldige DVD. Ik heb de dvd pas gezien toen ik weer thuis was, en bien heeft het heel goed uitgelegd. Bien heeft er zelf ook een gemaakt, die staat op haar site.
Ookal raadt Lindy het af, wij hebben eigenwijs als we zijn toch biscuitmix gebruikt. Eigenlijk ging dat prima, maar je moet wel een goed scherp mes hebben, met niet al te grove kartels. Dus geen broodmes, dan gaat je biscuit te veel brokkelen.
Het was echt super spannend om te doen, zo bang dat je verkeerd snijdt en je hele taart daarmee verpest is. Achteraf bleek dat ik het kleine taartje toch niet helemaal goed heb gesneden, want hij staat niet goed op de lindy-manier.
Ook heb ik eens een stencil gebruikt met icing, wat is dat leuk, makkelijk en mooi! Dus bien als je ze binnen hebt, je weet het he! Hebben!!! :D

http://www.freewebs.com/creaties-van-tirza/photos/-Taarten-divers/IMG_9460.JPG

Een taart voor het dochtertje van mijn nichtje in meiden/prinsessenstijl.
Floor heeft al een paar keer taarten van mij gezien en tot voorkort noemde ze mij ook tirza-taart. Ik was er serieus van overtuigd dat ze echt dacht dat ik zo heette. ;)
Op de dag van haar verjaardag werd ze zingend gewekt door mijn nichtje en haar vriend en het eerste wat ze zei is "waar is mijn taart?" ach.... kind naar mn hart! daar doe je het toch voor!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D7MKOFGE.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JLNUSUM7.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6LY8UPDW.jpg

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

2

Re: wonky met bien, kroontje

Ze zijn alle twee erg mooi geworden leuke details!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

3

Erg leuk geworden! Vind ze heel mooi. Leuk de 2 verschillende lettertypes bij Floor.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Allebei helemaal gaaf!

5

mooi!!!

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

6

Mooie taarten zit een hoop werk in je wonky !

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

7

ziet er leuk uit zeg!!! wat een werk. het gebruik van de stencyl lijkt mij reuze handig.... als het lukt dan, want het lijkt mij best moeilijk om het op je taart te krijgen.

ik heb vanmorgen mijn biendagstapeltje gereviseerd, ook in topsy style, geen wonky dus nog ;). wel een gedoe om dat piepschuim netjes te snijden, geprobeerd te stuken met gips (van de boedda mal ;) ) de taart is wel gelukt, alleen laptopje doet nog raar met de foto's dus die komen later.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

kwebbeltje schreef:

ziet er leuk uit zeg!!! wat een werk. het gebruik van de stencyl lijkt mij reuze handig.... als het lukt dan, want het lijkt mij best moeilijk om het op je taart te krijgen.

ik heb vanmorgen mijn biendagstapeltje gereviseerd, ook in topsy style, geen wonky dus nog ;). wel een gedoe om dat piepschuim netjes te snijden, geprobeerd te stuken met gips (van de boedda mal ;) ) de taart is wel gelukt, alleen laptopje doet nog raar met de foto's dus die komen later.

ben benieuwd!! leuk een topsyturvy dummy!! weer eens wat anders!
die stencill zijn echt reuze makkelijk. Ik heb bij deze taart deze icing gebruikt. beetje op paletmesje doen en smeren maar. Natuurlijk is het wel makkelijker doordat hij nu plat lag. Maar die stencils zijn heel buigzaam, dus het moet goed gaan. Als ik ze heb maar eens proberen. Bien heeft als het goed is ook de stencils mee naar T&T, dan heeft ze ze denk ik wel binnen.

groetjes Tirza     

9

Zijn beide erg mooi!!!

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

10

Prachtige taarten!

11

Prachtige taarten...:Y

12

mooi hoor...dat stencilen moet ik ooknog eens proberen..geeft mooi resultaat zeg!!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

13 Laatst bewerkt door Bien (10-09-2009 11:40)

He, wat leuk dat je hem eindelijk geplaatst hebt, hij is nog steeds leuk!!! Enne stencils zijn binnen, we kunnen aan de gang dinsdag!!! Wordt echt een freubeldag en misschien kunnen we met mijn nieuwe camera wel filmpjes maken, gaan we ze op youtube zetten, hahahaha

En mooie kroontjestaart Tirza Taart!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

14

Mooie taarten allebei, die stencils zien er wel heel gaaf uit (zal maar weer eens gaan neuzen in Bien's winkeltje :)). De "naam en cijfer bordjes" van de taart van je achternichtje vind ik ook super, welke zijn dat?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

15

prachtige taarten zeg!!

16

Sigrid schreef:

De "naam en cijfer bordjes" van de taart van je achternichtje vind ik ook super, welke zijn dat?

die komen uit deze set

en dan met een rond spuitmondje kleine rondjes eruit gedrukt, geloof dat ik nr 5 en 8 heb gebruikt

groetjes Tirza     

17

Het is een leuke wonky taart,die je nog op kan eten ook!!
De andere taart vind ik ook lekker meidenachtig geworden.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

18

Hele mooie taarten.....maar wat is een wonky??
Sorry, kom pas net kijken :o

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

19

Wauw vind ze beide supermooi!!! :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

20

mooi hoor.

21

Passie schreef:

Hele mooie taarten.....maar wat is een wonky??
Sorry, kom pas net kijken :o

Wonky betekent vrij vertaald scheve taart. Deze benaming is van Lindy. Deze taarten worden ook wel eens topsy turvy of whimsical genoemd.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

22

Super  mooie taarten...

23

Hee, die had ik gemist! Super, allebei! Je vertelde al dat je - eigenwijs :+ - de wonky van biscuit had gemaakt....respect!

Je Floortaartje is heel lief en het stencileffect schitterend :)

PS: die oval cutters heb ik toch ook maar aangeschaft, ik zie steeds hoe jij daar van die geweldige bordjes mee maakt :D

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

24

Super mooi!!
En die stencils wil ik nu ook heel graag hebben:):Y

25

Super, wat een leuke taarten.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy