1

Onderwerp: witte marsepein

ik heb een vraagje ik moet voor iemand een feyenoord taart maken ,daar zit de kleur wit in, nu is mijn probleem dat marsepein niet wit is en met fondant kan ik niet overweg ,zodra ik fondant gebruik valt het uitelkaar weet iemand een goede oplossing,
of om marsepein echt wit te krijgen of dat fondant niet uit elkaar valt.
alvast bedankt

wat een prachtige taarten maakt iedereen toch echt mooi en ik kan er altijd veel inspiratie uithalen erg bedankt daarvoor allemaal

2

Re: witte marsepein

In Ridderkerk bij Taart & Decoratie heb ik onlangs hele mooie witte marsepein gekocht. Ook is er iets anders "Regal Ice" en dat werkt ook super. Heb het pas op een bruidstaart gebruikt.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

3

RegalIce is rolfondant, geen marsepein.
FunCakes marsepein is er ook in het wit; het is ietsie grover van structuur dan gewone marsepein, dat komt door de kleurstof. Het is te koop bij de webshop en bij andere winkels, zie voor verkoop-adressen FunCakes Verkoopadressen

Je kunt ook zelf marsepein wit maken met bijv. Sugarflair Super white icing whitener, maar sinds de FunCakes marsepein ook in het wit te krijgen is, neem ik die moeite niet meer ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Groot gelijk. Die witte marsepein is echt prachtig. Zelf heb ik de grovere structuur niet eens echt gemerkt bij het verwerken.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

5

Ik gebruik die van de hebshop en ik vind het geweldig. De grovere stuctuur was me nog niet opgevallen!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

6

Ik zelf vind de grove structuur niet echt fijn. Zo zie je, zo heeft iedereen een duidelijke voorkeur :)
Mn voor gekleurde marsepein koop ik in Purmerend.

7

ik vind de witte marsepein van de webshop hier prima en heb geen "last" van de grovere structuur.

8 Laatst bewerkt door detaarteter (07-09-2009 22:20)

Alexia schreef:

ik vind de witte marsepein van de webshop hier prima en heb geen "last" van de grovere structuur.

ook als een taart volledig met deze witte marsepein bekleed? ik wil n. een taart voor iemand maken die alleen maar marsepein lust, de basis moet wit worden en de versiersels een andere kleur. maar ik had ergens gelezen dat je deze witte marsepein moeilijk kunt kleuren?

taart taart en nog eens.....taart!

9

Witte marsepein moet je inderdaad niet kleuren is mijn ervaring. Dan kun je beter een klein pakje blank erbij doen en daar de decoraties voor kleuren.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Marianne schreef:

Witte marsepein moet je inderdaad niet kleuren is mijn ervaring. Dan kun je beter een klein pakje blank erbij doen en daar de decoraties voor kleuren.

h

11

Ik meng regelmatig witte marsepein met een kleurtje erdoor.....gaat prima! Heb nu de blanke marsepein en daar van die witte poeder doorheen (weet ff niet hoe het heet) Ook dat meng ik nog wel eens met een kleurtje.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

12

ik mix witte marsepein ook gewoon met kleurtjes en ik vind het wel prima gaan.

@detaarteter: zelf een taart helemaal bekleed vond ik mooi met witte marsepein en ik vond de iets grovere structuur niet storend en het is niemand opgevallen.