1

Onderwerp: Vraag

Hallo,

Vraagje,

Ik ben nu aan het taarten bakken geslagen en krijg de eerste verzoekjes al.

Voor elk verzoekje bestel ik opnieuw wat ik nodig heb kant en klaar gekleurd, maar dan moet ik steeds die verzendkosten doorberekenen. Maar om een heleboel op voorraad te hebben, lijkt mij ook geen goed idee.

Of hebben jullie een heleboel fondant of marsepein in huis en kleuren jullie het zelf? Zo ja, waar kleuren jullie het mee?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.

Ilse

2

Re: Vraag

Hi Ilse,

Ik koop blanco marsepein en kleur deze zelf. Bij Toko's kan je kleurstof kopen en daar meng ik dan mee. Zwart is een lastige daar heb ik kleurstof gekocht bij een winkel in Purmerend. Alhoewel ik laatst een x gelezen heb, dat iemand zwart maakt met Norit. En stuk goedkoper, maar zelf geen ervaring mee. En zolang er geen botercreme aan je marsepein zit kan je het best een paar maanden bewaren.

Ik weet niet hoe de andere baksters er over denken.
Groetjes,
Petra

3

Ik heb best wel wat op voorraad, je bent er ook zo doorheen en het is best lang houdbaar.
Ik bestel trouwens samen met mijn buurvrouw, scheelt toch de helft in de verzendkosten en dan is het nog wel te doen.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

4

Hoi
Ik maak alleen taarten als hobby dus niet zo heel veel (gemiddelde van drie per twee maanden denk ik)
Ik heb in elk geval de primaire kleuren en high strenght kleur zwart in huis. Als je schoon werkt dan gaat dat heel lang mee hoor...geen probleem.

Marsepein koop ik altijd hier in de webshop (heb meestal twee kilo op voorraad)
Als ik meer nodig heb dan meng ik met fondant (dat ik sosm bij de Hanos koop maar als ik toch marsepein bestel en ik heb geen fondant meer dan koop ik dat natuurlijk meteen)
Het leuke van regelmatig bij de webshop bestellen is toch wel dat ik zo beetje bij beetje ook mijn tooltjes en cutters mee bestel als een soort cadeautje voor mezelf.

Groetjes Nicole
Oja..en botercreme mix gebruik ik ook altijd..smaakt lekker, werkt prettig