1 Laatst bewerkt door Annemarie1107 (31-08-2009 21:19)

Onderwerp: Puzzelen... zucht... depe zucht...

Ik vroeg aan m'n schoonzusje die volgende week jarig is, weet je nog een kado'tje? Ehhhm, kreeg ik als antwoord, nee... oh ja toch wel, je mag wel zo'n mooie taart maken!?
:thumb: Heel strak plan, doen we!

Verder krijg ik de vrije hand dus dacht aan zo'n superleuk plaatje van Blond Amsterdam..
Na alleen nog maar een Nijntje te hebben gepuzzeld, heb ik nu het idee dat ik een beetje hard van stapel loop met een mooi Blond plaatje...

Ik was namelijk van plan om dat vanmiddag 'even' te maken. Oeps, er is slecht 1 blonde dame tot nu af en er moet er echt nog 1 bij op...
Jee wat een werk is het zeg, wel heel erg leuk om te doen maar wat gaat daar een tijd in zitten (zonder de befaamde gun) !!!

Nu mijn vraag aan jullie: hoe lang denken jullie er normaal ongeveer mee bezig te zijn om (bijvoorbeeld) het volgende Blond plaatje van Mamandy77 te puzzelen?

Dan heb ik een schatting van, als ik ooit een ervaren puzzelaar ben, de tijd die dan nodig is

Ik ben benieuwd!!

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

2

Re: Puzzelen... zucht... depe zucht...

je link werkt niet.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

3

een beetje puzzel plaatje kost al snel een paar uur werk ook als je veel hulp materialen binnen handbereik hebt liggen.
meestal ga ik ook eerst een paar avondjes aan het puzzelplaatje en die bewaar ik dan totdat de taart klaar is

Oh jeee, niet geprobeerd of de link werkte...

Anyway, het moet de volgende taart van mamandy77 gaan worden:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=59479

Of tenminste iets dat er op lijkt.... heb de lat behoorlijk hoog gelegd maar ik vind 'm zooo mooi!

@Marleen: jij bent als ervaren bakster er toch ook vaak nog wel een paar uurtjes zoet mee?

5

Ik ben niet zo ervaren, maar ben met Bert en Ernie twee avonden van 3 a 4 uur bezig geweest.

6

Annemarie1107 schreef:

@Marleen: jij bent als ervaren bakster er toch ook vaak nog wel een paar uurtjes zoet mee?

ja er gaat gewoon veel tijd inzitten, en het is ook maar net hoe ingewikkeld het plaatje is. Je moet voor een gedocoreerde taart vaak al een uurtje of 6 rekenen (of meer net wat je wilt gaan doen)

7

Ik heb puzzelen geprobeerd met marsepein. Wat een ramp! Het scheurt helemaal als je er iets af wilt snijden. Werkt fondant beter? Ik heb de zwarte lijntjes met een sateprikker en kleurstof gemaakt, maar is daar nog iets handigers voor?

Annefleur schreef:

Ik heb puzzelen geprobeerd met marsepein. Wat een ramp! Het scheurt helemaal als je er iets af wilt snijden. Werkt fondant beter? Ik heb de zwarte lijntjes met een sateprikker en kleurstof gemaakt, maar is daar nog iets handigers voor?

Ik heb geen ervaring met marsepein-puzzelen maar met fondant valt het me zeker niet tegen. Alleen dat er zoveel tijd in gaat zitten...

En qua zwarte randjes, hele dunne rolletjes maken van de fondant (of marsepein?) en dan lang het plaatje leggen.
Maar daar bestaat nog het wondermiddel op, het staat hoog op m'n verlanglijstje: de sugargun. Daar kun je 'sliertjes' fondant/marsepein mee maken. Volgens mij moet dat veeeel makkelijker zijn dat zelf rollen...