1

Onderwerp: Spoedje: varkens in de modder

Hoi allemaal,

Ik ga zo een taart afdecoreren en zat in de auto op weg naar huis al een beetje voor te bereiden in mijn hoofd. Dit doen, dat doen. Toen bedacht ik me het volgende:

Ik ga een taart maken met varkentjes in de modder. Ik wilde hiervoor een modderpoel maken op het marsepein. Kan ik hiervoor gesmolten afgekoelde chocolade voor gebruiken of gaat de marsepein smelten? Zou ik beter chocoladepasta kunnen gebruiken? Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn voorkeur gaat uit naar warme chocolade, maar als dat betekent dat mijn marsepein daaronder wegsmelt, toch maar de pasta.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.

Groetjes,

Sandra

2

Re: Spoedje: varkens in de modder

Je moet de chocolade er uiteraard niet kokendheet op gieten, maar bij mij lukte het prima over fondant en dat smelt denk ik sneller dan marsepein...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Chocoladepasta kan zowiezo, maar gesmolten chocolade kan denk ik ook hoor. Ik giet mijn ganache meestal ook over een laagje fondant heen om te zorgen dat de taart wel strak wordt. Heb nog nooit gemerkt dat het eraf loopt :D succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

ik heb de chocolade glazuur van de baukje/dr oetker altijd gebruikt werkt perfect

5

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het anders opgelost, maar voortaan kan ik het ook op jullie manier doen.

Ik heb een stuk bakpapier genomen en daar de gesmolten chocolade opgegoten. Toen de varkentjes erin gedaan. Daarna in de koelkast, chocolade weer hard laten worden en toen heel voorzichtig het bakpapier eraf gehaald. Toen in zijn geheel op de taart gelegd.

Ik heb nog geen tijd gehad om de foto's te plaatsen maar dat doe ik vanavond wel even.

Groetjes,

Sandra