1

Onderwerp: Botercreme

Ik heb gisteren botercreme gemaakt voor een taart.
Heb er nog nooit mee gewerkt, dus ook veel te veel gemaakt.
Hoe kan je dat het best bewaren en hoelang?

2

Re: Botercreme

Je kunt het in de vriezer gooien. Dat doe ik meestal. Verdeel ik het in kleinere porties en dan gewoon in een diepvrieszakje in de vriezer. Ik zet er dan wel even de maakdatum op.
Anders kun je het in de koelkast bewaren in de tupperbakje bijvoorbeeld. Maar niet langer dan 2 weken. (dat is in ieder geval zo als je bc met de mix hebt gemaakt)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

3

Jax schreef:

(dat is in ieder geval zo als je bc met de mix hebt gemaakt)

en je geen (ongekookt) kraanwater gebruikt neem ik aan. Ik kies altijd voor bronwater, omdat het nooit dezelfde dag wordt gegeten.

Groet, Jolanda

4

Ik vind 2 weken best lang eigenlijk voor botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:

Ik vind 2 weken best lang eigenlijk voor botercr

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

6

Het zou misschien best kunnen hoor, maar ik gebruik botercreme uit de koeling eigenlijk al niet meer na een dag of 2, 3. Vind het dan gewoon niet meer vers genoeg. Moet ook eerlijk zeggen dat ik nooit wat in de koeling bewaar. Kleine beetjes die over zijn gooi ik of weg, of ik vries het in.

7

Maar een pakje boter bewaar je toch ook weken in de koeling?
Wat is hier zo anders aan dan?

Creatieve groetjes!
Mijn taartjes kan je bekijken op mijnalbum.nl of via mijn website

8

ik ben ook wel benieuwd, ik heb ook te veel gemaakt, zoveel dat ik er nog wel een taart mee kan maken, haha.
Gewoon invriezen dus?

Pluk de dag !!!

9

Verootjuh schreef:

Maar een pakje boter bewaar je toch ook weken in de koeling?
Wat is hier zo anders aan dan?

De extra ingredienten van de mix. Het water zal ook niet zo heel snel bederven.
En het feit dat je bezig bent geweest met de boter. Boter in en uit de koelkast is ook niet bevorderlijk.
Dus er zit zeker verschil in de houdbaarheid van een pakje boter en gemaakte botercreme.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Berichten [ 9 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren