1

Onderwerp: Heeelllp hoe bevestig ik mijn grote strik aan de zijkant van de taart

Ik ben met een micky mouse taart bezig en had een hele grote strik gemaakt van fondant met tylose.

Heeft de hele dag gelegen en was goed hard.
Nu ging in de strik bevestigen aan de zijkant van de taart met dikke icing.

Toch was de strik te zwaar en heb ik met kaasprikkertjes aan de binnenkant de strik bevestigd, maar kon niet verkomen dat de strik aan de binnenkant en achterkant ging scheuren.

Gelukkig is hij voor mijn schoonzusje ;)
Maar ik vind het effect heel mooi en hoop met de volgende keer aan de hand van jullie tips hoe ik dit kan verkomen.

Thanks for jullie hulp alvast

Groetjes
Marscha

Niet geschoten is altijd mis

2

Re: Heeelllp hoe bevestig ik mijn grote strik aan de zijkant van de taart

Als ik iets moet lijmen dat zwaar is dan maak ik uit polyester (of een groot schuursponje van de vaat) iets dat als steun kan dienen om het geheel te "stutten" (ondersteunen) totdat het droog is. Goed klem zetten (zodat het niet kan schuiven) en rustig een nacht laten drogen.

Ik weet niet of dit lukt aan de zijkant van een taart, omdat meestal de ondergrond (dunne laag fondant of marsepein) wel w

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Annelies schreef:

Als ik iets moet lijmen dat zwaar is dan maak ik uit polyester (of een groot schuursponje van de vaat) iets dat als steun kan dienen om het geheel te "stutten" (ondersteunen) totdat het droog is. Goed klem zetten (zodat het niet kan schuiven) en rustig een nacht laten drogen.

Ik weet niet of dit lukt aan de zijkant van een taart, omdat meestal de ondergrond (dunne laag fondant of marsepein) wel w

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

4

Annelies schreef:
Annelies schreef:

Niet geschoten is altijd mis

Berichten [ 4 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Heeelllp hoe bevestig ik mijn grote strik aan de zijkant van de taart