1

Onderwerp: letters met tappit vormen

Ik heb sinds een week de letters van Tappit en heb gedaan wat er op de beschrijving stond en wat gebeurt er, ze blijven vast zitten...

Misschien is hier al een vraag over geweest, maar ik kan het niet vinden.
Wie kan mij tips geven hoe ik marsepein uit de vormen krijg, want ik vind de letters zo leuk, maar ik krijg ze er niet uit zonder te breken.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes, Sylvia

Groetjes Sylvia
een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd.

2

Re: letters met tappit vormen

als je de zoekfunctie gebruikt dan vind je heel veel topics hier over. Maar dit kan ik je wel al zeggen:
fondant gebruiken, heel dun uitrollen, even laten drogen en dan komen ze er meestal vanzelf uit of ik help ze met een naaldje.

succes.

Het lukt mij ook niet helemaal, ondanks de tips. Ik druk ze er iets uit met een sateprikker, maar dan krijg je weer gaatjes. Volgende week maar weer proberen!

I'm not bossy, I just have better ideas...

4

Ik doe een beetje crisco op het marsepein dan een stukje plasticfolie erover en daar doe ik ook nog een klein beetje crisco op, en dan de uitsteker erop en duwen en een beetje (voorzichtig) schuiven en dan zijn ze eigenlijk helemaal los en hoef ik alleen nog het overtollige marsepein weg te halen, en de stukje er tussen.

ik hoop dat het bij jou ook zo lukt.
succes groetjes bianca

Dat is wel een goede tip! Jammer dat de tappits niet in spiegelbeeld zijn, dan had je ze zo op de taart kunnen leggen vanaf de huishoudfolie ;)

I'm not bossy, I just have better ideas...

6

Crisco over de marsepein of fondant helpt (uiteindelijk) :)

7

ik laat de fondant met een beetje thylose uitharden.
dun uit rollen beetje echt een beetje crisco er op uit smeren.
letters er in drukken voorzichtig de liniaal optillen.
letters blijven dan op het werkblad liggen.
overtollige marsepein met naald of scherp dun mesje weghalen.
even laten liggen tot ze hard zijn. dat gaat erg snel aangezien ze maar heel dun zijn.
en daarna met een beetje water op de taart vastmaken.
dit werkt bij mij erg goed.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

8

Ik gebruik geen crisco..
Fondant werkt beter dan marsepein omdat fondant wat uithard en marsepein zachter blijft..
Ik rol fondant dun uit, laat het iets aan de lucht drogen, snij er repen van zo breed als de tappit is, leg huishoudfolie over de reep, goed schuiven en voli

Hoi,
Onderstaande werkwijze heb ik niet zelf bedacht maar gelezen op het forum en gelijk opgeslagen. Ik ga het donderdag uitproberen, maar vind het een erg overtuigende werkwijze. komt ie;

- Fondant of marsepein h