1

Onderwerp: droge cupcakes

Ik heb vandaag voor het eerst de cupcake mix uit de webshop gebruikt. Ik heb de cakejes precies zo gebakken als er stond. Maar ze zijn best wel droog vind ik. Ook kwamen ze compleet vervormd de oven uit. Kan ik vloeibare margarine gebruiken in het beslag, misschien zijn ze dan minder droog? Moet ik ze gladstrijken in de cupjes? Ik had van beide dingen met de gewone AH of Hema cakemix geen last.

Cupcake gekte!
kupkeekhyve.hyves.nl

2 Laatst bewerkt door Johanna (30-08-2009 00:14)

Re: droge cupcakes

Ik heb nooit problemen met de mix uit de webshop.
Gebruik precies de verhoudingen op de verpakking met harde margarine. Heb je misschien minicupcakes gebakken die minder lang in de oven hadden gemogen?
Ik bak ze, ook op aanwijzingen van de verpakking 18 min op 165 0C, laat ze meestal nog 2

3

Hoe waren ze vervormd? Want als je de bakingcups in een muffinpan zet, kunnen ze toch eigenlijk geen kant uit?

Ik spuit het beslag met een snoepzak waar ik het puntje van afknip in de baking cups, vervolgens bak ik ze 17 minuten op 190[sup]o[/sup]. Ik gebruik altijd roomboter, vraag me af of het lukt met vloeibare margarine. Margarine lijkt me trouwens sowieso minder lekker...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

ik had ze in de bakingcups en dan in een muffinbakvorm. Ze waren aan de bovenkant allerlei kanten schuin op gegaan en sommige in een soort punt vorm :)

Cupcake gekte!
kupkeekhyve.hyves.nl

ik gebruik altijd roomboter met de mix, en het zijn de lekkerste cakejes ooit!
Krijg er ook heel veel complimenten over, dat ze zo lekker smeuig zijn!

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

6

Marianne schreef:

Ik gebruik altijd roomboter, vraag me af of het lukt met vloeibare margarine.

Ik kan het je vanavond vertellen. Ik heb net cupcakes gebakken met het recept wat hier bij Recepten staat.
Zien er prima goed uit.
Vanavond worden ze opgegeten.

Groetjes Yvon

7

Cupcakes met vloeibare boter gaat perfect.
Ze waren erg lekker.

Groetjes Yvon

8

Ik heb ze vandaag voor het eerst met margarine gebakken en ze waren veel lekkerder (maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn).
Vergeet je het kleine beetje zout niet (dat vergat ik de eerste paar keer). En gooi er anders eens een smaakje door. Toevallig heb ik er vandaag maar eens kaneelsiroop voor de koffie doorgegooid. Heerlijk een totaal andere smaak. Maar citroen is ook heel lekker.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Goeie tips allemaal! Dankjewel!
Ik had een paar drupjes citroensap gedaan inderdaad, maar merkte ik niks van. Klinkt lekker die kaneelsiroop!
Ik ga het dan ook eens met vloeibare margarine doen.
De cakejes die ik vandaag heb gebakken waren overigens veel smeuiger! Ik denk dat ik ze de vorige keer ook net een paar minuutjes te lang heb laten zitten ofzo. Ik had ze nu ook glad gestreken en ze bleven mooi plat :)

Cupcake gekte!
kupkeekhyve.hyves.nl

10

ik maak tegenwoordig alleen nog cupcakes van de amandelmix.... jammie!!!

groeten, Bianca
TAART in huis