1

Onderwerp: Help.. 1e poging icing spuiten

In oktober trouwt een vriendin van mij en ik mag haar henna taart maken. Vandaag heb ik voor het eerst even geoefend op icing spuiten. Jee wat een moeilijk iets zeg. Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit beter kan doen. Mijn hand trilde de hele tijd. Ik heb kant en klare icing gebruikt en verder tip nummer 2 van Wilton.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/28/1251475097-770.jpg

Re: Help.. 1e poging icing spuiten

ik ben hiermee niet ervaren, maar misschien kun je een sugargun gebruiken??

ik (als niet zo ervaren icing-spuiter) denk dat je de tip te dichtbij de taart hebt gehouden. Als je de tip iets boven de taart houdt en lichtjes knijpt in de zak, dan komt de icing er gelijkmatiger uit en schraap je niet over de taart. Voor wat elasticiteit in de icing kun je er wat glycerine aan toe voegen, dan zakt je icing niet direct op je taart. Hoop dat je het snapt, vind het lastig om uit te leggen. Op taart.jouwpagina.nl staat op kopje met icing spuiten, en daar staan een aantal how-to's op, misschien heb je daar wat aan.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Je kan ook piping gel toevoegen aan je icing, daardoor word deze elastischer en kan jeje tip hoger houden in de lucht en de lijn pas neerzetten als deze verder is.

Verder heb je ook bij de shop dit artikel, zachtjes in je fondant drukken en overspuiten met je icing :
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=269

Groetjes Margreet

5

Roanne schreef:

Je kan ook piping gel toevoegen aan je icing, daardoor word deze elastischer en kan jeje tip hoger houden in de lucht en de lijn pas neerzetten als deze verder is.

Verder heb je ook bij de shop dit artikel, zachtjes in je fondant drukken en overspuiten met je icing :
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=269

Het lijkt erop dat ze die wel heeft gebruikt.
Maar ik denk idd dat ze de tip te dicht op de taart heeft gehad.
Wat betreft het trillen, leg een klein kussentje onder je elleboog zodat je arm kan rusten. Verder zorgen dat je constante druk hebt in je spuitzak en dan is het oefenen, oefenen en nog eens oefenen

6

Meid je hebt je best gedaan :lol: nee grapje het is al met al toch een leuke taart?
En geloof me mijn eerste gespoten taart zag er nog 10 keer erger uit dus je hebt talent, alleen moet je dat nog even verder ontwikellen :lol: .
Geloof me oefenen is het enige wat je verder brengt op icing gebied.
Je kunt geloof ik een soort bord kopen waar je op kunt oefenen succes!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

7

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen, dat is mijn tip. Heb op cursus ook gespoten met icing en dat is best lastig. idd. constante druk op je zak houden en rustig aan.

8

Oke dames, het is dus echt een kwestie van oefenen.
Ik heb de icing van Wilton gebruikt, ik vond die niet zo lekker werken, volgende keer ga ik zelf icing maken.

Charissa weet jij toevallig wat voor bord dat is?

Wellicht is het handig om een cursus te volgen? kent iemand die een cursus icing spuiten geeft in de regio van Almere?