1

Onderwerp: Help, ik kom in tijdnood

Zaterdag vieren wij ons 30 jarig huwelijk en nu wil ik natuurlijk graag een "bruidstaart" maken. Maar ook alle hapjes, voorgerechten, hoofdgerecht e.d. maak ik zelf - en heel graag zelfs hoor.
Vandaag heb ik de kapsels gebakken en de vullingen gemaakt.
Zou ik ze nu al kunnen vullen en afsmeren en dan in de koelkast (in taartdozen) bewaren zodat ik ze morgen kan bekleden?
Ik ben zo bang dat mijn kapsels vochtig worden maar als ik het niet doe kom ik morgen in vreselijke tijdnood.
Zaterdag wil ik het hele "zooitje" gaan stapelen, vlak van tevoren anders besterf ik het van de inzakstress!!
Graag jullie advies

Het is de kunst de taart zo te verdelen dat ieder denkt dat hij het grootste stuk heeft...

2

Re: Help, ik kom in tijdnood

Je zou ze vandag zelfs kunnen bekleden en later pas stappelen en decoraties eropzetten

Ik bekleed ze met marsefond, zou ik ze dan zelfs buiten koelkast kunnen bewaren?

Het is de kunst de taart zo te verdelen dat ieder denkt dat hij het grootste stuk heeft...

4

Dat ligt aan je vullingen...

Maar ik zou ook vast bekleden, door de marsefond sluit je je taart vrijwel luchtdicht af en droogt je taart minder uit.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Thanks voor jullie adviezen :thumb:
Ik ga ze dus idd vanavond maar vast vullen en bekleden.
Waarom is een bruidstaart toch zoveel enger dan een gewone taart? :grr:

6

yep net als wat jozien zei et ligt echt aan de vulling gewoon botercreme en jam zou je buiten de koelkast kunnen bewaren iets met slagroom erin weer niet.

7

Ooooowwwwwww, je lijkt mij wel!!!! Ik moet ook altijd zo nodig ALLES zelf maken. En dan wil je natuurlijk ook nog je huis netjes, de eettafel stylish gedekt, kids en man knap in de (gestreken) kleren en jezelf ook nog opgedoft en wel?!

Ja.... * zucht * ....herkenbaar.

Maar inderdaad alvast bekleden en als het even kan, ook alvast je decoraties maken/voorbereiden. Hoef je de dag zelf alleen nog maar te stapelen en je decoraties erop te doen.

Veel succes, alvast gefeliciteerd en een heel gezellig feest!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Gelukkig zijn de kids al selfsupporting dus daar weinig zorg, maar voor de rest...girlfriend you read my mind, pff :lol:
Bedankt!

9

Heel herkenbaar hoor meis. Dit soort dingen geven zoveel extra stress. Daarom probeer ik dat soort dingen van tevoren te maken en ingevroren te bewaren. (hoewel dat dan weer voor ontdooistress zorgt haha)

Ik zou hem na het afsmeren inderdaad bekleden in de gewenste kleur en dan morgen op je gemak gaan decoreren. Als je een vulling zonder slagroom oid hebt kan je hem ook buitend e koelkast bewaren. (dan wel even afdekken tegen het droog/hard worden van de fondant)

Groetjes Marlies

10

He he, ze zijn gevuld, afgesmeerd en bekleed :lol:
Ze staan in dozen in de koelkast te wachten op de decoratieronde...morgen.
Wat is dit forum toch geweldig!! Voel me heel wat zekerder.