1

Onderwerp: botercreme nat??

Ik heb net botercreme gemaakt volgens recept toen 10 min gemixt maar hij is slap en nat klopt dat??

2

Re: botercreme nat??

Wat is je recept en wat heb je precies met de ingredienten gedaan?

(volgorde van mixen en tijden van inwerken)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

ik heb de botercreme mix, de poedersuiker en het water met mekaar gemixt. de boter heb ik eerst losgemixt en toen beetje voor beetje de botercreme erbij gedaan..

Ik weet echt niet wat ik gout doe..help....

4

Susie's Cake's schreef:

ik heb de botercreme mix, de poedersuiker en het water met mekaar gemixt. de boter heb ik eerst losgemixt en toen beetje voor beetje de botercreme erbij gedaan..

Ik weet echt niet wat ik gout doe..help....

Heb je voordat je de boter erbij deed, het "mengsel" met de mix een uurtje laten rusten? Want daarna kan je de boter er pas bij doen en dan 10 minuten mixen.

5

Kloppen je verhoudingen wel?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

was het wel botercreme mix en geen biscuitmix per ongeluk?

7

Wat voor boter heb je gebruikt?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

ik heb gewoon echte botervrememix gebruikt met halvarine boter en nee ik heb het niet laten rusten.

Het is vanochtend wel iets stijver geworden maar het is nog steeds geelig met witte spikkels..

9

Volgens mij moet je dit met roomboter aanmaken.

10

:S ohoh..... halvarine kan echt niet!! Inderdaad roomboter en als je margarine wilt gebruiken dan die uit een pakje en niet uit een kuipje. In halvarine zit veel te veel water.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

aha.. Dat zal het vast zijn ik ga gelijk proberen..

Dank u zeerrrrrr......

12

Ja daar zat het probleem. Mag ik je dan ook vast de tip geven om geen slanke roomboter zoals bv van Linera te gebruiken. Ook dat wordt een pudding ipv creme nml.

Groetjes Marlies

13

En je botermix een uurtje laten rusten.

groetjes van Ann

14

Yep..

alles op een rijtje

mix - water - suiker mixen en een uur laten in werken
dan roomboter los mixen tot het wit is met de mixer en dan de mix toevoegen en nog even door mixen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!