Onderwerp: en een bruidstaart voor mijn collega als kado
[edit: klik hier voor kleine demo van de lacecutter. ik ben geen presentatrice natuurlijk, dus het is wel een beetje raar. maar goed, ik hoop dat het zo duidelijk(er) is]
tja, wat kan ik zeggen, wij zijn al sinds mijn 15e op en af collega's van elkaar. we werkten bij elkaar als leerling kapper en zaten bij elkaar in de klas. toen ben ik ergens anders gaan werken en na jaren kwam hij daar ook werken. een paar jaar later was hij daar weer weg en weer een paar jaar later kwam ik ook weer werken bij de kapsalon waar wij allebei begonnen zijn. nu zijn we al weer 5 jaar collega's waarvan hij nog weer 1 jaar weg was. volgen jullie het nog? whahahah!!! in een dronken bui hebben wij ooit nog eens gezoend (zo'n20-22 jaar geleden) en een hele tijd geleden heb ik wel eens tegen hem gezegd dat wanneer hij ooit gaat trouwen, hij zijn bruidstaart van mij krijgt als kado. niet weten dat hij zo snel de man van zijn dromen zou tegenkomen en zo snel zou trouwen (en ik had deze week al een bruidstaart staan). en nu is het zo ver en belofte maakt schuld. na eerst een klein voorbeeld op een dummie gemaakt te hebben met 2 verschillende kanten is dit het resultaat. de bloemen had ik van de week al gemaakt, maar al met al was het toch nog een hoop werk. het kleuren van het fondant (ik mix altijd voorgekleurd met de MMF voor de lekkere smaak), de taarten vullen en afsmeren, voor het eerst bekleed met behulp van een tafelzijl want zo'n grote zware lap zwart wil ik niet hebben met poederuiker natuurlijk. en toen die kl*te swirls, daar ging nog het meeste tijd inzitten. die mogen niet uit vorm gaan bij het opplakken, maar ook niet te hard zijn anders breken ze op de ronding en de overgang van de zij- en bovenkant. en het is mij gelukt om ook geen vlekjes van het opplakken te krijgen, daar was ik ook erg bang voor.
nou maar hopen dat het gewaardeerd wordt..... ik ben er in iedergeval wel weer blij mee......
komt ie!