1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (27-08-2009 18:49)

Onderwerp: en een bruidstaart voor mijn collega als kado

[edit: klik hier voor kleine demo van de lacecutter. ik ben geen presentatrice natuurlijk, dus het is wel een beetje raar. maar goed, ik hoop dat het zo duidelijk(er) is]

tja, wat kan ik zeggen, wij zijn al sinds mijn 15e op en af collega's van elkaar. we werkten bij elkaar als leerling kapper en zaten bij elkaar in de klas.  toen ben ik ergens anders gaan werken en na jaren kwam hij daar ook werken. een paar jaar later was hij daar weer weg en weer een paar jaar later kwam ik ook weer werken bij de kapsalon waar wij allebei begonnen zijn. nu zijn we al weer 5 jaar collega's waarvan hij nog weer 1 jaar weg was. volgen jullie het nog? whahahah!!! in een dronken bui hebben wij ooit nog eens gezoend (zo'n20-22 jaar geleden) en een hele tijd geleden heb ik wel eens tegen hem gezegd dat wanneer hij ooit gaat trouwen, hij zijn bruidstaart van mij krijgt als kado. niet weten dat hij zo snel de man van zijn dromen zou tegenkomen en zo snel zou trouwen (en ik had deze week al een bruidstaart staan). en nu is het zo ver en belofte maakt schuld. na eerst een klein voorbeeld op een dummie gemaakt te hebben met 2 verschillende kanten is dit het resultaat. de bloemen had ik van de week al gemaakt, maar al met al was het toch nog een hoop werk. het kleuren van het fondant (ik mix altijd voorgekleurd met de MMF voor de lekkere smaak), de taarten vullen en afsmeren, voor het eerst bekleed met behulp van een tafelzijl want zo'n grote zware lap zwart wil ik niet hebben met poederuiker natuurlijk. en toen die kl*te swirls, daar ging nog het meeste tijd inzitten. die mogen niet uit vorm gaan bij het opplakken, maar ook niet te hard zijn anders breken ze op de ronding en de overgang van de zij- en bovenkant.  en het is mij gelukt om ook geen vlekjes van het opplakken te krijgen, daar was ik ook erg bang voor.
nou maar hopen dat het gewaardeerd wordt..... ik ben er in iedergeval wel weer blij mee......
komt ie!

http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/20746882/372766271.jpg

http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/20746882/372766280.jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: en een bruidstaart voor mijn collega als kado

Al hoewel een zwarte taart nooit helemaal mijn ding zal worden, vind ik 'm wel schitterend!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Wow-ie!!
Schitterende taart!! http://www.hondenhuys.nl/forumsmilies/fun_08.gif

Prachtig

5

Wat en geweldige taart!!!!

Groetjes Esther

6

hij is prachtig

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

7

prachtig!

Be in love with what you have

8

prachtig!! en stiekem moet ik wel lachen om dat zoenen

Kim

Mooi geworden zeg!!
Mooie bloemen ook.
Ik hou meestal ook niet zo van zwart en grijs, maar deze is erg mooi

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

10

Wat gaaf!!!

Mooi hoor :Y

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

11

Hele mooie strakke taart, ik moet nog heel lang oefenen. Begin zwart wit echt mooi te vinden, zo op deze manier is het schitterend.
Ik moest ook even opnieuw lezen, of ik het van dat zoenen wel goed begrepen had.... :Y
Ja dus..., hij was er toen gewoon nog niet uit denk ik!

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

12

Weer een ontzettend gave taart! Dat doe je goed kwebbeltje! Kijk iedere keer weer vol verwondering naar jouw creaties! Top!

13

Heel mooi!!!!.....maar dat vind ik meestal als ik

Volg je hart...want dat klopt!

14

Hey Brenda, wat een schitterende taart zeg!!!! Wat een kriem om die spiraal vormen er op te krijgen en dan weer zo mooi recht.
Echt weer een topper!!
groetjes Annemarie

15

Oooh, deze vind ik gaaf!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

16

Wat een gave taart!!
Dit kon zo mijn bruidstaart zijn!!! helemaal geweldig

17

wauw wat een ontzettende sjieke taart!!! heel mooi

Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat.

18

Echt supermooi, heel chic zo met dat zwart en grijs.

Het is de kunst de taart zo te verdelen dat ieder denkt dat hij het grootste stuk heeft...

19

dank dank, het is trouwens geen grijs maar zilver, daar zie je op de foto helaas niets van. maar gelukkig in het echie wel ;)

heeeeeeeeeee annemarie long time zo see!!!! whahhaah, ik wilde gisteren eigenlijk eerst toeteren, maar je was te dichtbij, was bang dat je zou schrikken en vallen of zo. dat moeten we niet hebben natuurlijk. zullen we binnenkort weer eens afspreken?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

20

ik vind hem in 1 woord
GEWELDIG..
gaaaaaf dat zwart!! prachtig..
zou zo mijn bruidstaart kunnen zijn!

21

Heel mooi !!! Echt super mooi gemaakt. Ben onder de indruk van de spiralen die je zo mooi erop hebt gekregen!
Ik hoop niet, dat deze nog in de vriezer gaat, ik vind zwart ontdooien zo eng.....

Groet, Jolanda

22 Laatst bewerkt door kwebbeltje (26-08-2009 15:11)

nope, deze gaat niet in de vriezer, die van gisteren ook niet. met bruidstaarten probeer ik dat te vermijden, maar hier worden gelukkig de meeste bruiloften niet op zaterdag gevierd, dus da's voor mij weer mooi dan ;)
verigens is dit niet echt zo hoor, als het een witte ondergrond zou zijn met zwarte bewerkingen erop zou ik nog enger vinden.....

23

kwebbeltje schreef:

dank dank, het is trouwens geen grijs maar zilver, daar zie je op de foto helaas niets van. maar gelukkig in het echie wel ;)

heeeeeeeeeee annemarie long time zo see!!!! whahhaah, ik wilde gisteren eigenlijk eerst toeteren, maar je was te dichtbij, was bang dat je zou schrikken en vallen of zo. dat moeten we niet hebben natuurlijk. zullen we binnenkort weer eens afspreken?

Moeten we doen. De kids zitten nu beide op school dus ik krijg straks nog tijd over ;)
Heb de laatste tijd weinig gebakken en ook niet op het forum. Gaat nu wel weer komen. Heb genoten van de vakantietijd :)

Zwart is ook niet mijn ding maar hij is prachtig, zeker in het echt met het zilver!

gr. Nicolette

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl
Taartdesign & creatieve workshops, ook op locatie en voor bedrijven

25

Waanzinnige taart!!!!