1

Onderwerp: Glutenvrij

Dag allemaal,

Weet het antwoord al wel denk ik, maar ik wilde toch even checken voor alle zekerheid; fondant bevat geen gluten toch?
Ik ben bezig met een bruidstaart voor vrijdag, nu moet ik 1 klein cake-je maken voor 1 gast, vandaar mijn vraag.. Ik weet niet waar ik nog meer rekening moet houden bevat botercreme iets van gluten, ik dacht van niet.. alvast heel erg bedankt voor jullie input!

Your cake-wish is my challenge!

Re: Glutenvrij

Hi,

Fondant bevat inderdaad geen gluten. Je moet er wel op letten dat als je glutenvrij gaat bakken dan moet je alles van te voren heel goed schoonmaken. Ook geen houten keukengerei gebruiken, maar staal, plastic of glas.

Welke meelsoort gebruik je als ik vragen mag?

3

En je moet voor de zekerheid wel schoon fondant gebruiken. Dus dat niet al gebruikt is. En indd uitkijken met mixen en bakken.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Ja natuurlijk mag je dat vragen, omdat het er maar 1 moet zijn, was ik van plan om glutenvrije cake van de AH te kopen.
Voor de gewone taart gebruik ik de biscuitmix van de webshop..

Lekker, denk je er ook aan dat je het glutevrije cakeje niet in een vorm kan bakken waar je ook gewone cake in bakt. Behalve als het een siliconenvorm is.
Er kunnen nl altijd kruimeltjes achterblijven in een gewoon bakblik met alle gevolgen van dien.
Of je moet een bakblik hebben dat uit 1 stuk gegoten is natuurlijk dan gaat het wel.

6

Dank jullie wel voor de tips! Ik heb er zeker wat aan. Ik zal er rekening mee houden en alles goed schoonmaken. Ik heb begrepen dat de AH glutenvrije cake kant en klaar in de diepvries ligt, dus dat zou al een hele hoop schelen.. Heel erg bedankt iniedergeval!

7

Hmm daar weet ik niks van. Zou wel makelijk zijn dat AH dat heeft.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.