1 Laatst bewerkt door Pat37 (08-01-2006 14:23)

Onderwerp: fondant

hoi,
ik ben gisteren naar de macro geweest en zag daar en emmer staan met fondant dus ik dacht ja dat is het.
maar nee hoor hij is niet uitrolbaar toch te zacht en nogal plakkerig.
bij de inhoud staat glucosestroop, water en suiker.
zou ik hier ook rolfondant van kunnen maken door er eventueel bloemsuiker bij te doen of zo?
heb vandaag cakjes gemaakt en ze versiert met deze fondant en dat lukt aardig.
maar zeven kilo zijn wel heel veel cakjes. :-)
ik ga nu eens proberen om er de vlindertjes mee te maken uit het wel bekende boek. :-)

groetjes Patricia

2 Laatst bewerkt door nnicole1234 (08-01-2006 17:57)

Re: fondant

Hahaha..LOL, 7 kilo cakjes...daar kun je een heel verzorgingshuis een feestje mee geven :D

Ik heb geen idee maar ik zou het gewoon proberen..als ik hier op het forum lees dan is er van alles nog te doen met een beetje water, wat suiker en wat warmte ..
Het proberen waard toch ?

Groetjes Nicoel
p.s. ze verkopen daar ook grootverpakkingen suiker ;-)

3

Re: fondant

Hoi Pat,
De fondant waar jij het over hebt is bedoeld om te glazuren. Hier kun je geen rolfondant van maken..Maar in het albekende boek staan versierde cakejes en petit fours die je kunt maken met deze fondant. Er staat een recept in (heb ik nog niet geprobeerd) met verhoudingen want je moet de fondant blijkbaar verdunnen om er echt mee te kunnen glazuren...
Succes ermee!
Groetjes
Marianne2

4

Re: fondant

dat worden veel cakjes dan. :-))

5

Re: fondant

hoi hoi
ik ben juist op zoek naar die fondant maar weet niet waar ik het kan kopen want ik wil die cakjes maken van het boek maar weet niet hoe ik aan die glazuurfondant moet komen iemand tips groetjes jua

6

Re: fondant

Hai Pat37.

Ik kom ook regelmatig bij de Makro. Zou je kunnen vertellen hoeveel je betaalt voor zo'n emmer fondant??
Groetjes | Magnolia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

7

Re: fondant

hoi,
Ik heb hem een 11 € betaald voor 7 kilo dus.
ik weet niet wat de gangbare prijs is maar ik dacht dus dat het een soort rolfondant was :-)

8

Re: fondant

Hoi Jua,

Volgens mij kan het ook met vloeibare icing. (poedersuiker met eiwit en water) Die cakejes glazuren bedoel ik.

Groetjes,
Mirjam

11 euro lijkt me trouwens echt niet duur voor 7 kilo. Zelfs gewone poedersuiker is duurder! (Of bij de Makro misschien ook niet ;) )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

Re: fondant

Hoi Jua,

Ik heb de cakejes idd met gewone eiwitglazuur gemaakt en dan gaat als een speer. Je kunt ook heel goed ganache gebruiken.

De horecagroothandel bij ons in de buurt (Hocras in Bussum) heeft ook emmertjes fondant (Dus níet de rolfondant!). Ik weet niet wat het kost, maar het is maar een 1liter...

Groetjes Evelien

10

Re: fondant

Hallo pat 37,

Ik zou graag van je willen weten bij welke makro je geweest bent.
Ik was gisteren in Delft en daar keken ze me aan of ze water zagen branden, ook geen eiwitpoeder en taartdozen
ik heb alleen 10 kilo poedersuiker gekocht
Dat hadden ze gelukkig wel.
Weet jij of iemand anders ook waar je anders nog terecht kan?

Alleen ben ik bang dat het wel weer een groothandel zal zijn en ik kan moeilijk aan de baas van mijn man vragen of hij overal even pasjes regelt.

Of misschien ook wel , als ik een lekkere taart voor hem bak?

cateren is ook gebakjes maken :)

11

Re: fondant

Hallo Pat,

Ik ben vandaag er ook op uit geweest maar bij de macro in Vianen. Ook daar waren ze verbaasd en wilde mij koekjes aansmeren met fondant erop. Zij hebben het voor mij opgezocht in hun systeem maar helaas zonder resultaat. Bij welke macro ben geweest?

groet jacqueline

12

Re: fondant

hoi Jacqueline,

ik woon in Belgie en bij de makro in wijnegem geweest. (Antwerpen)

groetjes Pat