1

Onderwerp: kwarkvulling, kwark zo in taart?

Ik heb nu al vaker gelezen dat mensen kwark als vulling gebruiken. Misschien domme vraag hoor, maar gebruik je dat dan zo? Of doe je er toch nog gelatine o.i.d. door? Het lijkt me zo dun anders voor in een taart? Ik ben echt nog een leek hoor op dit gebied, maar wil graag verschillende vullingen uitproberen en met kwark lijkt me wel wat :-)

2

Re: kwarkvulling, kwark zo in taart?

Ik gebruik geen kwark in de taart, wel de  kwarkpuddingen van Mona.  En daar doe ik niks aan. Die gooi ik zo in de taart. Nou ja gooien. ;)

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

jolanda71 schreef:

Ik gebruik geen kwark in de taart, wel de  kwarkpuddingen van Mona.  En daar doe ik niks aan. Die gooi ik zo in de taart. Nou ja gooien. ;)

haha bijna gooien  :lol:

gek op Taart!

4

:shhh: ;)

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Jolanda,

maar als je de taart dan aansnijdt, loopt de vulling er dan niet uit? Of doe je dan een heel dun laagje ertussen?
Het lijkt me wel ideaal, ik vind bavarois heerlijk, maar wel veel werk. Dus als het met kwark (of pudding) ook zo kan....:-)

6

De kwarktaartpudding van mona loopt er niet uit hoor. Wel de taart in de koelkast bewaren natuurlijk.

7

Je kan ook zo bavarois in de supermarkt kopen hoor... smaakt ook lekker in een taart! Misschien is ie zelfgemaakt wel lekkerder... Heb ik nog nooit op!

Liefs, Anne

8

Maar de Mona halfvolle aarbeienkwark werkt dus niet? Je moet echt de pudding versie hebben? Dat lijkt me minder lekker.

Ik heb vorige week de citroenkwarktaart-pudding (zo heet ie geloof ik) van Mona in de taart gedaan. Ook voor het eerst en ik was ook bang dat ie zou uitlopen maar als je een randje botercreme op de rand smeert, loopt het niet uit en met snijden blijft het ook goed liggen. Lekker fris in de taart :)

Gewoon proberen en als ie mislukt, dan heb je weer een reden om een nieuwe taart te maken :lol: Hij zal er niks minder om smaken als ie instort ;)

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

10

jolanda71 schreef:

:shhh: ;)

:lol: haha! kwark van danone werkt bij  mij goed..

gek op Taart!

11

http://www.mona.nl/producten/puddingen/ … rt_aardbei

deze moet je hebben, of in citroensmaak!
dit is net bavarois.

12

chantal1980 schreef:

dit is net bavarois.

Als je dan de smaak Citroen neemt, kun je dan ook nog wat Lemoncurd er bij op doen? Ik vind Lemoncurd zo lekker...

Getrouwd en mama van een kleine meid (10mnd).
26 jaar, zuidholland, gehandicaptenzorg

13

JAM schreef:
chantal1980 schreef:

dit is net bavarois.

Als je dan de smaak Citroen neemt, kun je dan ook nog wat Lemoncurd er bij op doen? Ik vind Lemoncurd zo lekker...

Ja ik heb nu een aantal taarten gemaakt met een laagje citroenkwarktaartyoghurtpudding ( ;) ) van Mona en een laagje lemoncurd, en iedereen vond het heerlijk!

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

14 Laatst bewerkt door kaatjetaatje (26-08-2009 08:38)

Als je slagroom opklopt met klopfix, en dit door de kwark (dus gewoon naturel, mager/vol maakt niet uit) spatelt krijg je een stevige vulling, in de koelkast stijft hij nog wat meer op. Met lemoncurd erdoor is superlekker, maar op een jam bijvoorbeeld ook.

15

Manni schreef:

Jolanda,

maar als je de taart dan aansnijdt, loopt de vulling er dan niet uit? Of doe je dan een heel dun laagje ertussen?
Het lijkt me wel ideaal, ik vind bavarois heerlijk, maar wel veel werk. Dus als het met kwark (of pudding) ook zo kan....:-)

Sorry voor het late antwoord. Het is er bij mij nog nooit uitgelopen.

16

Dagmar schreef:
JAM schreef:
chantal1980 schreef:

dit is net bavarois.

Ja ik heb nu een aantal taarten gemaakt met een laagje citroenkwarktaartyoghurtpudding ( ;) ) van Mona en een laagje lemoncurd, en iedereen vond het heerlijk!

Zijn deze vullingen diepvriesvriendelijk?
Dus kan ik mijn taart vandaag hiermee vullen en dan in de diepvries doen?

Ik wil hem denk ik zondag dan afmaken (bc smeren, bekleden en versieren met fondant).
Hoelang van tevoren moet ik hem dan uit de diepvries halen?

Stel dat ik vandaag alles doe; vullen, bekleden, versieren etc.
Maandag moet ie mee naar het kdv voor de leidsters, wanneer moet ik hem dan uit de diepvries halen?

Getrouwd en mama van een kleine meid (10mnd).
26 jaar, zuidholland, gehandicaptenzorg