1

Onderwerp: kwarkvulling, kwark zo in taart?

Ik heb nu al vaker gelezen dat mensen kwark als vulling gebruiken. Misschien domme vraag hoor, maar gebruik je dat dan zo? Of doe je er toch nog gelatine o.i.d. door? Het lijkt me zo dun anders voor in een taart? Ik ben echt nog een leek hoor op dit gebied, maar wil graag verschillende vullingen uitproberen en met kwark lijkt me wel wat :-)

2

Re: kwarkvulling, kwark zo in taart?

Ik gebruik geen kwark in de taart, wel de  kwarkpuddingen van Mona.  En daar doe ik niks aan. Die gooi ik zo in de taart. Nou ja gooien. ;)

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

jolanda71 schreef:

Ik gebruik geen kwark in de taart, wel de  kwarkpuddingen van Mona.  En daar doe ik niks aan. Die gooi ik zo in de taart. Nou ja gooien. ;)

haha bijna gooien  :lol:

gek op Taart!

4

:shhh: ;)

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Jolanda,

maar als je de taart dan aansnijdt, loopt de vulling er dan niet uit? Of doe je dan een heel dun laagje ertussen?
Het lijkt me wel ideaal, ik vind bavarois heerlijk, maar wel veel werk. Dus als het met kwark (of pudding) ook zo kan....:-)

6

De kwarktaartpudding van mona loopt er niet uit hoor. Wel de taart in de koelkast bewaren natuurlijk.

7

Je kan ook zo bavarois in de supermarkt kopen hoor... smaakt ook lekker in een taart! Misschien is ie zelfgemaakt wel lekkerder... Heb ik nog nooit op!

Liefs, Anne

8

Maar de Mona halfvolle aarbeienkwark werkt dus niet? Je moet echt de pudding versie hebben? Dat lijkt me minder lekker.

Ik heb vorige week de citroenkwarktaart-pudding (zo heet ie geloof ik) van Mona in de taart gedaan. Ook voor het eerst en ik was ook bang dat ie zou uitlopen maar als je een randje botercreme op de rand smeert, loopt het niet uit en met snijden blijft het ook goed liggen. Lekker fris in de taart :)