1

Onderwerp: Ik vind het maar weinig stukjes hoor!

Ik heb voor op mijn werk een taart van 25x25cm gemaakt om te trakteren.
Nu heb ik van internet gehaald dat dan voor 20-25 personen is. Ik heb net het kapsel eens even bekeken, maar ik vind dat je dan wel een errug klein stukje krijgt hoor! Als je echt 25 stukjes eruit wilt halen dan heb je stukjes van 1x1 cm!
Ik vind het eerder redelijk om te zeggen dat het geschikt is voor 16-20 personen.
En dan heb je nog niet een groot stuk of zo wat de mensen dan niet op zouden kunnen omdat het machtig is zo'n taart met fondant/marsepein.
Ik denk dat ik dat ook op mijn website ga aanpassen incl. dan natuurlijk de prijzen.
Ook de vierkante vorm van 30x30cm staat dat het goed is voor 25-30 personen.
Ik denk dat ik dat dan aanpas naar 20-25 personen.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Het lijkt me ook een beetje lullig als mensen zo'n taart bij je bestellen en betalen voor 25 personen terwijl dat er eigenlijk niet uit kan (of je krijgt al een ieniemieni stukje)

2

Re: Ik vind het maar weinig stukjes hoor!

ik kom op stukjes van 5x5 uit hoor bij 25x25 5 stukjes op zei vijf stukjes van boven dus 5 maal 5 =
dus kan wel hoor voor 20 tot 25 personen

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Stukjes van 1x1 cm, dat zouden  625 stukje worden: Da's best wel veel :+ ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ach sorry, zo'n rekenwonder ben ik niet :O
Maar toch als ik zo op een biscuit een beetje uitteken vind ik het klein als het 25 stukjes uit moeten, zelfs 20 stukjes vind ik nog een beetje aan de kleine kant.

5

ik zou toch echt niet groter snijden dan 5x5, de taarten zoals ze door de meesten van hier gemaakt worden zijn vrij hoog.
Bij de tabellen wordt uitgegaan van een kapsel van 7cm. hoog + vulling dan zijn de stukjes groot genoeg.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

6

Een biscuit lijkt altijd kleiner, dan een gevulde en aangeklede taart. Als je biscuit redelijk hoog is (zie ook opmerking van Gerda), dan haal je er echt wel 20-25 stukjes uit, die groot genoeg zijn. Ik begrijp je twijfel (heb dat ook steeds bij een biscuit van 30x30), maar de stukken gaan er echt uit.

Groet, Jolanda

7

ik heb laatst een 20x20 gebakken en daar haalde ik echt wel 16 stukken van 5x5 uit, dus met een 25x25 worden dat echt wel 25 stukken van 5x5cm.
en net als de rest zegt, ze zijn hoog genoeg en erg machtig.

Groetjes, Dorothea.

8

Dat verschilt heeeel erg per klant. Wij zeggen altijd liever te veel taart dan te weinig.

Wij houden zelf het volgende aan bij een hoogte van 8cm:

Rond      Vierkant      Luchtig gebak          Cake

Groetjes, Zunette
Workshop of taartdecoratie producten? www.tastyshop.nl & www.tastycakes.nl

9

Ik hou altijd het schema van felicitaartjes aan en dat is best ruim en bij twijfel, deel ik de hoeveelheid mix door 25 (bij bruidstaarten door 20)

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

10

het lijken kleine stukjes maar het is echt meer dan genoeg.
Wat de rest ook al zegt, de taarten zijn hoog en daardoor lijken de stukjes klein maar het is super machtig. Daarnaast geef ik altijd aan, het is een lekkernij en geen maaltijd.
Als ze de taart als maaltijd willen eten, moeten ze 2x zoveel taart bestellen haha

11

Ik heb wel eens petits fours gemaakt van 5 bij 5 cm en de catering dacht dat die wel gewoon uit de hand gegeten konden worden... Nou geen doen dus, iedereen liep te kliederen. Het is echt genoeg voor een schoteltje met een vorkje erbij!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

12

:think:  misschien hebben jullie ook wel gelijk hoor.
Het klinkt erg klein 5x5 cm. Ik heb nu voor morgen voor mijn werk 2 taarten van 25x25 cm gemaakt en ik ga dan van 20 stukjes uit want dan heb ik ruim voldoende!

Het lijkt me gewoon vervelend als mensen het te weinig gaan vinden en zeggen dat ze dan te kleine stukjes hebben. Ik ga nl met mijn prijs uit van het hoogste aantal personen. Ik vraag

13 Laatst bewerkt door Elly67 (23-08-2009 14:16)

Ik had laatst een bestelling van 4 taarten van 20 x 20 cm voor 62 personen. Ik reken dan 16 stukjes per taart. Ik heb de taarten zelf aangesneden en de stukken zijn groot genoeg. Een aantal mensen vroegen een half stukje. Er bleef 1 hele taart over.

Groetjes, Elly

14

o sjips ik vind dat h

15

mootje schreef:

o sjips ik vind dat h

16

Zelf persoonlijk vind ik ook wel dat wanneer je het kapsel net gebakken hebt en je er naar kijkt, er ook erg weinig taart is.
Maar wanneer deze bekleed is en je gaat er dan met en mes strepen op zetten, waar je snijden moet, dan valt het toch wel weer mee.T is maar net wat je wil.

Zelf ben ik ook van beter te veel taart dan te weinig.

P.s. De taart van Anja gaat niet door! Van mijn kant dan.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

17

Mij lijkt het ook wel heel weinig.. Ik bak nog niet voor anderen, maar als ik mijn familie een stukje taart van 5x5 voorschotel denk ik dat ze me uitlachen ;) De taarten die ik tot nu toe heb gemaakt (allemaal rond 26cm doorsnee)  zijn in 12 stukken gegaan. Nou moet ik zeggen dat ik ook alleen nog maar biscuit met luchtige vulling heb gebruikt(monatoetje aardbei of citroen met jam of lemoncurd), waardoor de taart ook minder zwaar/vullend is.

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

18

je moet ook niet vergeten dat een taart met marsepein/fondant vaak een stuk machtiger is dan een gewone slagroomtaart o.i.d.

als je dan je taart in "normale" punten zou snijden zijn er een hoop mensen die het niet op kunnen.

19

Alle argumenten dat 5x5 groot genoeg staan hierboven al, die hoeven we toch niet nog eens te herhalen?
Maar groter voor echte smulpapen :P mag natuurlijk altijd, of ze komen 2x een stukje halen... ;)!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

20

Baksters dienen alleen zelf wel in de gaten te houden of ze 'grote' taart-eters zijn..

Je kunt de klant niet meer gaan berekenen omdat jij vind dat 5 x 5 niet groot genoeg is en daarom een grotere taart voor 25 personen te maken dan 25x25 cm...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

21

Het ligt er ook een beetje aan of de taart bedoeld is om taart te eten, of na een hele maaltijd.
En hoe hij gevuld is. Een botercr

Het Taartenateljee

Berichten [ 21 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ik vind het maar weinig stukjes hoor!